۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۰۴۵۷۸
معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی:

حماسه کربلا و مهدویت جریان فکری شیعه است

خبرگزاری رسا ـ معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: شیعه تا زمانی‌که ریشه در سرخی حماسه کربلا و سبزی فلسفه مهدویت و انتظار دوانیده است قابل تسخیر نیست.
معاون فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام حسین روحانی‌نژاد، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور، امروز در دومین روز چهارمین دوره جشنواره کشوری نشریات جوان که در نوشهر برگزار شد، با اشاره به آِیه مبارک‌«فاستقم کما امرت» گفت: وقتی که این آیه بر پیامیر اسلام نازل شد وجود نازنین آن یگانه به خود لرزید چرا که شرایط خاص و ویژه‌ای برای پیامبر خدا پیش آمد که این آیه شریفه نازل شد و از آنجایی‌که خداوند متعال شاهد و ناظر است از آنچه که پیامبر‌(ص) برای ابلاغ آن مبعوث شد، لحظه‌ای تنها نبوده و استقامت و تلاش و همت در کنار مدد الهی کمک کار و یاور ایشان بوده است، پیامبر‌(ص) مأمور است که همیشه مراقبت کند تا تزلزل و تغییر مسیر در راهی که برای آن انتخاب شده حاصل نشود.

وی در ادامه سخنان خود افزود: معمولاً انسان زمانی که خودش را غنی دید در صورتی که وابستگی به تفکر الهی نداشته باشد در نخستین گام احتمال انحراف و تغییر مسیر در آن وجود دارد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان این که ما در جامعه ای زندگی و در فضایی تنفس می کنیم که عطر آگین به معنویات الهی و منور به نور ولایت و الوهیت است، خاطرنشان کرد: آحاد جامعه اسلامی باید شکرگزار چنین نعمت الهی باشند.

حجت الاسلام روحانی‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی بیش از سه دهه همه تلاش و سرمایه‌گذاری خود را برای ضربه‌زدن به این نظام الهی به کار گرفتند، تصریح کرد: آنها سعی کردند تا انقلاب را از مسیر اصلی خود منحرف کند؛ اما غافل از این بودند که با مردمی روبه‌رو هستند که تصمیم خود را گرفته و در راه ایمان، عقیده و هدف خود استقامت می‌کنند.

وی به ناکامی‌های بیش از سه دهه سران استبکار در ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و بیان داشت: آنها در رویکردی جدید عمود خیمه انقلاب و نظام یعنی جایگاه ولایت فقیه را نشانه رفته و با طرح این مسأله که در جامعه امروزی دیگر تفکر و اندیشه ولی فقیه ناکارآمد و نمی‌تواند راهگشا باشد در‌صدد تضعیف و صدمه به این جایگاه بالنده برآمده است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به دیدگاه نظریه پرداز آمریکایی که گفت غلبه بر شیعه بسیار مشکل و ناممکن است چرا که شیعه تا زمانی‌که ریشه در سرخی حماسه کربلا و سبزی فلسفه مهدویت و انتظار دوانیده است قابل تسخیر نیست، اظهار داشت: به همین سبب جهان استکبار قصد در تخریب اندیشه ها و اعتقادات شیعه دارد.
 
حجت الاسلام روحانی نژاد با بیان این که دشمنان نظام اسلامی با تولید و انتشار «مستند ظهور نزدیک است» و گسترش دیگر خرافات و بدعت ها به دنبال لطمه زدن به باورهای دینی مسلمانان هستند، ادامه داد: مشخص کردن شاخص ها و نیز داشتن طرح و برنامه بهترین راه در جهت مقابله با این توطئه ها است.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر این که اسلام بدون روحانیت معنا ندارد به جایگاه روحانیت در نظام و به ویژه به مسأله ولایت فقیه اشاره کرد و گفت: امروز حمایت و پشتیبانی از ولایت فقیه یک تکلیف و وظیفه شرعی آحاد جامعه اسلامی است./950/پ202/س
ارسال نظرات