۱۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۱۰۸۲۹۳
معاون بین الملل حوزه خبر داد؛

طراحی سفرهای علمی بین المللی اساتید حوزه

خبرگزاری رسا ـ معاون بین الملل حوزه های علمیه از طراحی سفرهای علمی بین‌المللی اساتید حوزه خبر داد و با اشاره به کاستی های موجود در عرصه تبلیغ بین المللی گفت: باید با تمام توان برای جبران عقب ماندگی ها تلاش و برنامه ریزی کنیم.
حجت‌الاسلام محمدحسن زماني معاون بين الملل حوزه‌هاي علميه


به گزارش خبرنگار خبرگزای رسا، حجت الاسلام محمدحسن زمانی، معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه روز گذشته در دیدار حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید گزارشی از فعالیت‌های این معاونت ارائه کرد.

وی با بیان اینکه این معاونت در سال گذشته با تصویب شورای عالی حوزه راه‌اندازی شد، تصریح کرد: هدف اصلی از راه اندازی معاونت بین‌الملل حوزه این بود که روحانیت شیعه و حوزه باید در عرصه جهانی حضور فعال و نقش آفرین داشته باشد.

حجت‌الاسلام زمانی تاکید کرد: ما معتقدیم اسلام ناب تمام کره زمین را فراخواهد گرفت و متولی اصلی این کار و ابلاغ اسلام روحانیت است.

وی با اذعان به کم کاری و غفلت حوزه از این عرصه مهم و حساس ابراز داشت: باید اذعان کنیم که در این مدت وظیفه خود را به صورت کامل انجام نداده‌ایم و ادیان دیگر بیش از ما در عرصه های جهانی حضور داشته اند.

حجت الاسلام زمانی افزود: متاسفانه ما در عرصه تبلیغ بین المللی کوتاهی کرده ایم و باید با برنامه ریزی مناسب به سرعت عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

معاون بین الملل حوزه های علمیه تاکید کرد: این معاونت در صدد برنامه ریزی برای کسب آمادگی های علمی طلاب در عرصه های تبلیغ بین المللی است تا زمینه های نشر و ترویج مبانی اسلام و معارف ناب اهل بیت(ع) فراهم شود.

وی در ادامه از طراحی سفرهای علمی اساتید حوزه به همت معاونت بین الملل حوزه خبر داد و گفت: کارهای مقدماتی این امر فراهم شده است تا اساتید به کشورهای خارجی سفر کنند و با علمای ادیان و مذاهب ارتباط داشته باشند و معارف اسلامی را نشر دهند.

معاون بین الملل حوزه افزود: برای اعزام اساتید حوزه در فصل تابستان سال جاری نیز چند سفر به کشورهای مختلف طراحی کرده‌ایم که انجام خواهد شد.

حجت الاسلام زمانی با تشریح دیگر فعالیت ها و اقدامات معاونت بین الملل حوزه های علمیه ابراز داشت: این معاونت دوره های آموزشی از جمله دوره‌های زبان آموزی را طراحی کرده است.

وی با بیان اینکه طلاب برای نشر معارف اهل بیت(ع) باید مسلط به زبان باشند، ابراز داشت: معاونت بین‌الملل حوزه با همکاری سایر نهادها و برنامه ریزی مناسب مقدمات حضور حوزویان در همه عرصه‌های جهانی و کنفرانس های مختلف علمی را فراهم خواهد کرد.

معاون بین الملل حوزه گفت: امروز کشورهای مختلفی از ما تقاضای استاد دارند و متاسفانه ما برای پاسخگویی به این نیازها آمادگی لازم را کسب نکرده ایم و باید برنامه ریزی مناسبی برای پاسخگویی به این نیاز داشته باشیم.

حجت الاسلام زمانی رهنمودهای مراجع تقلید و علما را در راستای پیشبرد و اعتلای کار این معاونت بسیار مهم توصیف کرد و گفت: امروزه علیه مکتب شیعه سمپاشی های زیادی می شود و باید برای مقابله با این هجمه ها با بهره گیری از تمام امکانات و ظرفیت ها برنامه ریزی کنیم. /924/پ202/ع

ارسال نظرات