۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۲۰۳۶۷
آیت الله صافی گلپایگانی:

تجلیل از بزرگان حوزه بزرگداشت مذهب است

خبرگزای رسا – آیت الله صافی گلپایگانی بررسی و تبیین سیره زندگی آیت الله موسوی گلپایگانی را برای همه اقشار مفید خواند و تصریح کرد: تجلیل از بزرگان حوزه علمیه بزرگداشت مذهب است.
آيت الله صافي گلپايگاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی صبح امروز در جمع اعضای ستاد برگزاری بزرگداشت آیت الله موسوی گلپایگانی گفت: نبوغ و کمال خلوص نیت از ویژگی های شخصیتی آیت الله گلپایگانی بود.

وی تجلیل از بزرگان حوزه علمیه را بزرگداشت مذهب دانست و افزود: سیره زندگی ایشان اگر به خوبی بررسی و تبیین شود برای عموم مردم نیز بسیار مفید است؛ حوزه به شناخت ابعاد شخصیتی ایشان نیاز مبرم دارد؛ زهد و تقوا و عبادت و حتی مواضع سیاسی ایشان خالصانه و خدایی بود.

آیت الله صافی گلپایگانی در خصوص سابقه فعالیت های آیت الله موسوی گلپایگانی گفت: ایشان جزو معدود افرادی بودند که می توان در کنار آیت الله حائری شیرازی به عنوان مؤسسین حوزه علمیه قم از آنها یاد کرد؛ در آن سالهای خفقان دوران پهلوی ایشان تمام مشکلات و سختی ها را به جان خریدند.

این مرجع تقلید ضمن تشکر از اقدامات اعضای ستاد برگزاری بزرگداشت آیت الله موسوی گلپایگانی اظهار داشت: زندگی با برکت این عالم بزرگ ابعاد گسترده ای داشت ولی تمام صفات اخلاقی ایشان تحت الشعاع فقهاهتش بود تا جایی که بسیاری از بزرگان حوزه به اعلمیت ایشان اعتقاد داشتند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه ضمن تایید نام این کنگره به عنوان « فقیه آگاه» در خصوص پیشنهاد دبیر علمی این کنگره مبنی بر اینکه آیت الله کریمی جهرمی به عنوان دبیر علمی این کنگره معرفی شود، گفت : اگر ایشان این مسؤولیت را بپذیرد بنده هم استقبال می‌کنم. /928/پ202/ع

ارسال نظرات