۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۴۰۰
استاد حوزه علمیه مطرح کرد:

لزوم همکاری دستگاه های فرهنگی و حوزه های علمیه برای بهسازی معنوی تفرجگاه‌ها

خبرگزاری رسا ‌ـ استاد حوزه علمیه بیان داشت: طلاب باید با اماکن تاریخی و تفریحی و اقتضائات آن آشنا شوند و با تمرکز در پارک‌ها و اردوگاه‌ها و مراکز سیاحتی، به راهنمایی و ارشاد مردم روی آورند.
مسجد


حجت الاسلام محمد جواد نور محمدی، استاد حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: در زمینه تعطیلات پیش روی حوزه‌های علمیه به نظر می رسد باید بین طلاب را طیف بندی کرد.

وی ادامه داد: به نظر می رسد برای طلاب سطوح پایین‌تر، این مقدار تعطیلات زیان بار است، زیرا شخصیت علمی و فکری این طلاب هنوز ساخته نشده است و در دفاع از حریم عقاید اسلامی شاید آنچنان قوی نباشند.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: شاهد بوده‌ام که طلبه بیست روز از درس و فضای مدرسه دور بوده است و از نظر روحی و معنوی به هم ریخته است، باید برای این مشکل فکری شود و طلاب دستور‌العمل های معنوی و علمی داشته باشند.

وی پیشنهاد داد: تعطیلات برای طلاب پایه های یک تا چهارم حوزه های علمیه تا پایه چهارم مدیریت شود و در قالب برنامه های جنبی، مباحث علمی و پزوهشی و تربیتی دنبال شود.

این محقق حوزه علمیه اظهار داشت: باید برای طلاب در تعطیلات برنامه‌ریزی مناسب داشت و با برگزاری اردوهای های علمی و زیارتی، علاوه بر حفظ دستاوردهای دوران تحصیلی، به غنی بخشی افکار و اندیشه آنها پرداخت.

وی ادامه داد: طلاب پایه های بالاتر به جز درس خواندن وظایف دیگری هم دارند که مهمترین آنها تبلیغ امور دینی است.

این محقق حوزه علمیه بیان داشت: در ایام عید نوروز، طلاب باید با حضور در مراکزی که تجمع مردمی است به تبلیغ دینی بپردازند، به عنوان نمونه اماکن تاریخی در ایام نوروز بسیار شلوغ است و گاه دیده می شود که به دلیل نبودن افراد متدین، این فضاها منافی با شئون اسلامی شده است.

وی بیان داشت: طلاب باید با این اماکن تاریخی و تفریحی و اقتضائاتش آشنا شوند و با تمرکز در پارک ها و اردوگاه ها و مراکز سیاحتی، به راهنمایی و ارشاد مردم روی آورند.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: امروز باید زمینه هایی فراهم شود تا طلاب با هماهنگی شهرداری ها و میراث فرهنگی، یک فضای جدی برای فعالیت تبلیغی ایجاد کنند.

وی بیان داشت: در ایام عید نوروز که خانواده دور هم جمع هستند ، طلاب می تواند تبلیغ «عشیره الاقربین» را انجام دهند که البته به نظر من این کار دارای ظرافت های خاصی است و متاسفانه کاری جدی در این باره نشده است.

مدیر مدرسه الحجه اصفهان با انتقاد از زیاد بودن تعطیلات حوزه علمیه اظهار داشت: حوزه های علمیه نباید در برنامه ریزی‌های خود مرعوب جامعه شوند و در مناسبت های مختلف به دلیل تاثر از فضای اجتماعی عقب نشینی کنند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات