۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۲۵۵۶۶
استاد حوزه علمیه قم:

تبلیغ، تحقیق و مرور درس‌ها برنامه طلاب در تعطیلات است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بیان داشت: تعطیلات طلاب باید برنامه ریزی شود و در این فرصت، درس های قبلی را مرور و اشکالات درسی خود را برطرف کنند.
نوروز + تنگ ماهي + تبليغ


حجت‌الاسلام سید حبیب الله مهدوی، استاد حوزه علمیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: عید نوروز، فرصتی بسیار مناسب برای ارتقای مناسبت‌های خانوادگی بر اساس دین است.

وی بیان داشت: عید نوروز فرصتی برای صله رحم و رسیدگی به خانواده است و افراد به دلیل حضور بیشتر در محیط خانواده، می توانند مشکلات یکدیگر را بهتر فهمیده و برای آن چاره اندیشی کنند.

این محقق حوزه علمیه گفت: فرصت تعطیلات عید نوروز مجالی است تا افراد دلسوز، وضعیت دینی خانواده را رصد کنند و در جهت ارتقای معنوی فرد از روش های تربیتی و اموزشی استفاده کنند.

وی بیان داشت: عید نوروز فرصتی است که خانواده های مرفه، به یاد خانواده های بی بضاعت باشند و با دست گیری از محرومین، تعاون دینی را احیا کنند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه عید نوروز فرصتی است که افراد با مسافرت و دیدن مناطق تاریخی و تفریحی علاوه بر تفریح، به آیات الهی توجه کنند، بیان داشت: سفر از آموزه های دینی است و قرآن به سفر و تدبر کردن در احوال گذشتگان تاکید کرده است.

وی با تاکید بر حفظ تدین در رفتارهای اجتماعی بیان داشت: انسان باید مراقب باشد تا در سفر و حضر آداب دینی را رعایت کند و شعائر دینی به نحو احسن رعایت شود.

مدیر مدرسه باقرالعلوم تهران گفت: طلاب باید در تعطیلات نوروزی وظیفه خطیر تبلیغ را انجام دهند و در میان خویشان خود هدایت گری داشته باشند.

وی گفت: حضور یک روحانی با خانواده یک نوع تبلیغ عملی در جامعه است که اگر تبلیغ لسانی هم به آن ضمیمه شود، تاثیرگذاری بالایی می تواند داشته باشد.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر برگزاری مناسک دینی توسط طلاب در فرصت های گوناگون اظهار داشت: استقرار روحانیون در اماکن مذهبی، تاریخی، گردشگری مجالی اثرگذار برای تبلیغ دین است.

وی بیان داشت: یکی از کارهایی که هر طلبه می‌تواند در درون خانواده خویش انجام دهد این است که روایت های مختصر که دارای پیام های عمیق است در بین خانواده ها خوانده شود که همین پیام ها علاوه بر سایه دینی دادن به خانواده، مجلس را متبرک می کند.

وی با اشاره به اینکه طلاب باید علاوه بر فعالیت تبلیغی، فعالیت های علمی را در برنامه خود بگنجانند، گفت: تعطیلات طلاب باید برنامه‌ریزی شود و طلاب در این فرصت، درس های قبلی را مرور کرده و اشکالات درسی خود را بررسی کنند.

این استاد حوزه علمیه تهران گفت: سومین کار برای طلاب، کارهای پژوهشی است که ما در مدرسه باقرالعلوم(ع) از چند نفر طلاب خواستیم که در این تطعیلات نوروزی، کار تحقیقی ساده ای انجام دهند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات