۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۱۲۷۰۶۹
عضو خبرگان رهبری:

میزان مطالعه نشان دهنده هویت فرهنگی هر ملت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل با بیان اینکه هویت و شخصیت ملت ایران فرهنگی و اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی صبغه ای فرهنگی دارد.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در دیدار اعضای انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان اظهار داشت: هویت و شخصیت ملت ایران فرهنگی و اسلامی است، از این روست که انقلاب اسلامی صبغه ای دینی و فرهنگی دارد.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی مهمترین عامل در انتقال فرهنگ و هویت اصیل دینی ملت هاست، خاطر نشان کرد: هویت و فرهنگ هر ملت ارتباط مستقیم با میزان مطالعه و کتاب مردم آن جامعه بستگی دارد.

عضو خبرگان رهبری با انتقاد از میانگین پائین میزان مطالعه مفید در کشور افزود: بایستی کتاب به عنوان یک محصول فرهنگی ارزشمند در سبد خرید خانوارهای ایرانی جای خود را بیابد، که این امر بدون توجه به کاهش قیمت کتاب ها و اختصاص یارانه ها دولتی ممکن نمی شود.

امام جمعه اردبیل با ابراز خرسندی از تاسیس انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان تصریح کرد: همه اعضای انجمن اهل همت و اراده هستند، امیدواریم با تلاش و یاری همدیگر زمینه‌های لازم برای ارتقای سطح فرهنگی جامعه را فراهم اسزند.

وی ترویج فرهنگ و هویت دینی را توفیقی ارزشمند برای اعضای انجمن دانست و گفت: بایستی با راهکارهای هنری و ابتکار عمل در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اقدامات عملی صورت گیرد، شعارزدگی در این عرصه با آفت هایی همراه است.

همچنین صادق فرهمند‌امین، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با ارائه گزارشی از فعالیت های کتابخانه‌ای در استان اردبیل اظهار داشت: تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز و بهره مندی از نیت خیرین عرصه فرهنگ و ادب در جهت توسعه فضاهای کتابخانه‌ای بستر لازم برای ارتقای میزان مطالعه مفید را فراهم می کند.

وی ادامه داد: اعضای این انجمن از شخصیت‌های موثر و صاحب‌نظر در حوزه فرهنگی تشکیل شده است و امید است که با تلاش و پشتکار این انجمن بتوانیم ضمن شکوفایی علمی در حوزه‌های مختلف فضاهای کتابخانه‌ای را در مناطق محروم و روستاها گسترش دهیم.

فرهمند‌امین بازدید مستمر از کتابخانه‌ها را توسط کارشناسان مربوطه ضروری دانست و از رشد 110 درصدی اعضای فعال کتابخانه در سال گذشته خبر داد و افزود: بایستی تا پایان اردبیهشت ماه شناسنامه موقعیت و وضعیت تمام کتابخانه‌ها در تمامی ابعاد تدوین شود./935/پ202/ع

ارسال نظرات