۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۲۹۱۲۰
یادداشت؛

خرمشهر را خدا آزاد کرد

خبرگزاری رسا ـ حقیقت آن است که خداوند گاهی به هر دلیل اراده می کند ، جریانی را پیش ببرد و یا حرکتی را برکت و رونق بخشد و یا جمعیتی را مغلوب یا غالب کند و یا جماعتی را به خشنودی یا گرفتاری برساند و البته این ها هیچ یک بی دلیل نیست اما مهم آن است که بدانیم این همه به قدرت و اراده حضرت حق است و این اتفاقات گاه عظیم تاریخی را به حساب خودمان یا خودشان نگذاریم.
خرمشهر


بسم الله

خرمشهر را خدا آزاد کرد . این جمله حضرت روح الله - جانم فدای نام او – برای بسیاری از شنوندگان ، چه در صحنه های ایثارگری و چه در میدان سیاست ، همان قدر جدی ، قطعی ، درست و بی چون و چرا بود که سایر جملات آن مرد حکیم . اما این جمله برای بسیاری دیگر – چه در میدان نبرد و چه در صحنه سیاست بازی – اگرچه جمله‌ی حضرت امام بود و لابد نمی شد برایش اما و اگر تراشید ، اما در عین حال حرف آخر نبود .

لذا اگرچه امام گفته بود "خرمشهر را خدا آزاد کرد" ، آنان در میان قوانین زمین و آسمانی جنگ و دفاع ، به دنبال بیان دلایل فتح خرمشهر بودند و گاه دست و پا شکسته و افتان و خیزان چیزهایی می گفتند و می نوشتند _ و هنوز می گویند و می نویسند _ و شهید بزرگ صیاد شیرازی از آن گروه اول یود که در خاطراتش نوشته است : "خداوند خرمشهر را آزاد کرد و من هیچ دلیل دیگری را قبول ندارم ."

حقیقت آن است که خداوند گاهی به هر دلیل اراده می کند ، جریانی را پیش ببرد و یا حرکتی را برکت و رونق بخشد و یا جمعیتی را مغلوب یا غالب کند و یا جماعتی را به خشنودی یا گرفتاری برساند و البته این ها هیچ یک بی دلیل نیست اما مهم آن است که بدانیم این همه به قدرت و اراده حضرت حق است و این اتفاقات گاه عظیم تاریخی را به حساب خودمان یا خودشان نگذاریم ؛ که فرمود : " حُمّلوُا التّوراة ثم لم یحملوها " . گاه به هر دلیل باری بر دوش قومی گذاشته می شود و این قوم می تواند " لم یحملوها " و بار را به زمین بیندازد که فرمود : قومی دیگر را جای‌گزین شما می کنیم . و البته میتواند این بار را به منزل برساند .

انقلاب اسلامی نیز باری بود که بر دوش مردمان این سرزمین گذاشته شد . و همین چند روز پیش امام خامنه ای فرمود :" شما دیدید کسانی که در جریان حرکت عمومی ملت بار مسئولیت را بر زمین نهادند ، فوراً جوان های با روحیه آن را برداشتند و ان شاءالله به منزل خواهند رساند" . یعنی اگرچه کسانی نتوانستند حمل این بار را طاقت بیاورند و به گفته‌ی ایشان ، بی حوصله و خسته شدند ، اما خداوند دیگرانی را مأمور رساندن این بار کرد . چرا که اراده‌‌‌ی خدا به رساندن این بار تعلق گرفته بود .

ماجرای شکل گیری حماسه ی 9 دی نیز از همین مقوله است . بسیاری خواستند حرکت عظیم و حماسی مردم ایران را در 9 دی به حساب تلاش های رسانه ای و غیر رسانه ای خودشان بگذارند . اما واقعیت همان بود که ولی خدا فرمود : "من دست خدارا در این ماجرا دیدم ". پس خدا بود که حماسه‌ی 9 دی را آفرید و به قول شهید صیاد ، من هیچ دلیل دیگری را قبول نمی کنم . و البته آن جوان ها که اکنون زیر این بار قرار گرفته اند باید بدانند که در آزمونی سخت گرفتار آمده اند . یا به ایمان و عمل صالح ، به بصیرت و معرفت ، شایستگی رساندن این بار را پیدا می کنند و یا مانند بسیاری دیگر از حمل آن شانه خالی خواهند کرد . / حجت الاسلام عبدالرضا شیخ شعاعی
/ی703/ر

ارسال نظرات