۰۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۱۲۹۲۴۰

آزاد سازی خرمشهر افتخاری بزرگ و ماندگار برای ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج طلاب و روحانیون سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه گفت: شهید محمد جهان آرا و هم رزمان او که توانستند در مقابله هجمه سنگین عراق بیش از یک ماه خرمشهر را با امکانات اولیه نظامی نگه دارند بزرگترین سند مظلومیت نیروهای انقلابی و خیانت نیروهای لیبرال حاکم بود.
خرمشهر


حجت الاسلام عبدالله مفید، مسؤول بسیج طلاب و روحانیان سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با بیان این که فرماندهی جنگ در سال های آغازین در اختیار جریان لیبرال کشور بود گفت: بنی صدر و اطرافیان او اعتقادی به حرکت های انقلابی و نهادهای انقلابی نداشتند، به همین دلیل در حوزه دفاع زمینی تا زمانی که این جریان مدیریت جنگ را بر عهده داشت توفیقی نداشتیم.

وی با بیان این که مظلومیت عزیزانی که به دفاع از سرزمین خود بر اساس تکلیف و مسؤولیت با دست خالی می جنگیدند گفت: شهید محمد جهان آرا و همرزمان او که توانستند در مقابله هجمه سنگین عراق بیش از یک ماه خرمشهر را با دست خالی و امکانات اولیه نظامی نگه دارند، این بزرگترین سند مظلومیت نیروهای انقلابی و خیانت نیروهای لیبرال حاکم بود.

حجت الاسلام مفید تصریح کرد: بعد از فرار مفتضحانه بنی صدر و روی کار آمدن مسؤولان انقلابی نظیر شهید رجایی و مقام معظم رهبری عملا مدیریت جنگ به دست نیروهای انقلابی، ایثارگر، تکلیف مدار و ولایت مدار در آمد.

وی به پیروزی عظیم عملیات بیت المقدس در زمان ریاست جمهوری رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اعم از ارتش و سپاه و بسیج توانستند با عملیاتی که در دهم اردیبهشت ماه با رمز یا علی ابن ابی طالب(ع) آغاز و طی سه مرحله، خرمشهر بعد از گذشت بیش از 500 روز اسارت، از دست دشمن بعثی آزاد کنند.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیون سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه ادامه داد: عمده ترین مطلبی که می توان از عملیات غرورآمیز بیت المقدس بهره گرفت توجه به قدرت خداوند و اتکاء به عنایت حضرت حق است، وقتی ملتی مخلصانه جهت پیاده کردن ارزش های دینی هر آنچه را که دارد به میدان می آورد نتیجه آن چیزی جز نصرت الهی و پیروزی هایی شبیه به معجزه نخواهد بود.

وی به جمله تاریخی حضرت امام خمینی(ره) درباره آزاد سازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: نیت فرماندهان، مسؤولان و نیروهای رزمنده چیزی جز اعتلای کلمه الله نبود و نصرت الهی به یاری آنان شتافت و این واقعه افتخاری عظیم و ماندگار برای ملت ایران به جا ماند./9463/پ202/ب

ارسال نظرات