۲۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۱۳۵۱۷۷
خطیب جمعه هامبورگ:

حضرت علی معجزه­ی تربیتی رسول خدا بود

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه هامبورگ گفت: برای شناخت واقعی حضرت علی(ع) آنچه که مهم به نظر می رسد، درک جامعیت و همه جانبه بودن ابعاد این انسان بزرگ و عبد صالح حق است.
امام مسجد و مدير مرکز اسلامي هامبورگ

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رمضانی در خطبه های نماز جمعه این هفته هامبورگ بااشاره به ویژگی های شخصیت امام علی(ع) گفت: راز عظمت امام علی(ع) در بندگی­ واقعی برای خدا بود. او یک موحّد بود و حقیقت توحید در فکر، اخلاق و عمل او تجلّی یافته بود.

وی افزود: او اهل عبادت و بندگی، تقوا، زهد، ورع، شجاعت و شهامت، عدالت، علم و دانایی، عقل و خردورزی، مهر و عاطفه، جود، کرم و بخشش، عفو، گذشت، خویشتن داری و اخلاق کریمانه بود.

 حجت الاسلام رمضانی بااشاره به اینکه امیرالمومنین شاگرد ممتاز مکتب پیامبر اکرم (ص) بود اظهار داشت: حضرت علی(ع) یک معجزه­ی تربیتی برای رسول خدا (ص) به شمار می رفت. او تا آنجا پیش رفت که براساس صریح قرآن، نفس پیامبر بود و بر طبق گفته پیامبر اکرم (ص) ایمانش در بالاترین مرتبه قرار داشت و به همین جهت ملاک و معیار هر ایمان آورنده­ای و هر عمل پاکی قرار گرفت. 

وی افزود: برای شناخت واقعی حضرت علی (ع)  آنچه که مهم به نظر می رسد، درک جامعیت و همه جانبه بودن ابعاد این انسان بزرگ و عبد صالح حق است؛ زیرا برخی که چه بسا خود را از دوستداران او می شمرند، تنها به یک یا چند بعد از ابعاد وجودش توجه میکنند و از ابعاد دیگر کمالات آن حضرت غافل و بی توجه هستند.

 حجت الاسلام رمضانی ادامه داد: امام علی(ع) به دست پیامبر و بر اساس قرآن تربیت شده و مثل خود قرآن کامل و جامع الاطراف است و در همه ابعاد وجودی در اوج قله­ی کمال ایستاده است و انسان ها را به سوی خود فرا می خواند تا از پستی­ها و امور حقیر دنیا به در آیند و خودشان را بالا بکشند.

 

دکتر رمضانی گفت: امام علی(ع) شخصیتی بود که حق را بر هر چیزی ترجیح می داد و برای اجرای حق هر نوع هزینه ای پرداخت و تاکیدش بر این بود که جامعه بشری باید بر اساس خرد و دانش الهی، وظیفه خود را به شکل صحیح بشناسد و در آن مسیر حرکت نماید.

وی افزود: آن حضرت در خصوص اهمیت عقل و خرد می فرمود که هیچ ثروتی چون عقل و خرد ، و هیچ فقری مانند جهل و نادانی نیست، عقل سرچشمه ی خیر و برجسته ترین امتیاز و زیباترین زینت است.

 

حجت الاسلام رمضانی بیان داشت: امام علی (ع) همیشه منادی مودت میان مسلمین بود و عمرش را در این راه هزینه کرد. وی حتی در آخرین لحظات عمر شریفش یاران را به نظم و انضباط ، به قرائت قرآن و درس گرفتن از آن، رعایت حال همسایگان ، رسیدگی به یتیمان و فقیران، امر به معروف و نهی از منکر، دفاع از مظلومان، خالی نگذاشتن خانه خدا و سایر تعالیم پیامبر بزرگوار توصیه می فرمود./982/ب903/ک

ارسال نظرات