۰۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۱۳۶۵۵۸
رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا:

حوزویان سند زندگی انسان را بر اساس اندیشه وحیانی تدوین کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا گفت: رسالت حوزویان در این است تا اسنادی را تنظیم کنند که جوامع بشری براساس این دانش الهی به زندگی خود سر و سامان دهند،
حجت الاسلام جوادي آملي

 

حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که رسالت و وظیفه اصلی حوزویان این است که بر اساس اندیشه های وحیانی معارف دین را در بخش‌های مختلف زندگی به مردم ارائه دهند، گفت: یکی از این دانش های ارزنده، فقه است، باید این دانش را علم زندگی نامید که تمسک به آن انسان را به تعالی و درجات والا می رساند.

 

وی با اشاره به این که حضرت علی(ع) فرمود اول فقه بخوانید بعد تجارت کنید، خاطرنشان کرد: همان گونه که حضرت آیت الله جوادی آملی می فرمایند این مسأله اختصاص به تجارت ندارد و منظور همه ابعاد زندگی انسان از معاشرت‌های اجتماعی، تعاملات انسانی، فرهنگ، سیاست است.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با بیان این که رسالت حوزویان در این است تا اسنادی را  تنظیم کنند که جوامع بشری براساس این دانش الهی به زندگی خود سر و سامان دهند، گفت: چنین جامعه ای می تواند به تعالی و تکاملی شایسته دست یابد و مردم آن به سعادت دنیوی و اخروی برسند.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا با بیان این که اگر جامعه ای از دانش فقه بی بهره باشد و تعالیم آن در زندگی مردم رعایت نشود جامعه ای اسلامی نخواهد بود، یادآور شد: حوزه‌های علمیه می‌توانند در ترویج و تحکیم این فرهنگ ارزنده نقش مؤثر و ارزنده ای را ایفا کنند که باید به این مسأله مهم توجه ویژه ای صورت گیرد.

 

وی با تأکید بر این که دشمنان اسلام درصدد هستند تا با انواع نقشه ها و برنامه ها اهداف شوم خود را به منظور دوری مردم از صراط مستقیم اجرا کنند و زندگی آنان را بر اساس منافع و خواسته‌های خود استوار کنند، گفت: توجه به فرهنگ اصیل اسلامی که برگرفته از اندیشه های وحیانی باشد می تواند هدایت‌گر انسان در تمامی مکان‌ها و زمان‌ها باشد.

 

حجت الاسلام جوادی آملی اهتمام در ترویج اندیشه‌های وحیانی را در جامعه ضروری و اثر بخش دانست و خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از این علوم ارزنده سبب نظم بخشی و به سامان رسیدن زندگی آدمی می‌گردد و انسان را به قله‌های سعادت و معنویت که همانا تقرب به حضرت حق و دوری از وسوسه‌های شیطانی است می‌رساند./950/ت302/س

 

ارسال نظرات