۲۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۳۸۶۳۹
معاون وزیر امور خارجه:

ساخت فیلم موهن با هدف تقدس زدایی در جامعه اسلامی صورت گرفت

خبرگزاری رسا ـ معاون وزارت خارجه کشور با محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام گفت: آمریکا از ساخت چنین فیلمی در راستای عادی سازی و تقدس زدایی در جوامع اسلامی استفاده کرده است و همانطوری که در مسیحیت این کار را کردند و فیلم هایی چون مصائب مسیح را ساختند.
حسن قشقاوي، معاون وزارت خارجه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حسن قشقاوی معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان خارج کشور  وزارت امور خارجه روز جمعه در حاشیه سفر به آمل در جمع خبرنگا،ران با بیان این که ساخت فیلم توهین آمیز به ساحت پیامبر گرامی اسلام(ص) امری محکوم است، گفت: در همه جای دنیا اصل بر رعایت اصول و ارزش های دینی است که مشاهده می شود آمریکا بر خلاف چنین امری دست به اقدامی ناشایست می زند.


وی با تاکید بر این که ساخت چنین فیلم های موهن با اهداف و برنامه های مشخصی صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: آمریکا از ساخت چنین فیلمی در راستای عادی سازی و تقدس زدایی در جوامع اسلامی استفاده کرده است، همانطوری که در مسیحیت این کار را کردند و فیلم هایی چون مصائب مسیح را ساختند.


معاون وزیر امور خارجه با اشاره به این که آمریکا با ساخت چنین فیلمی درصدد بوده است تا میزان عکس العمل ها را نسبت به آن بسنجد و بر شدت آن در ابعاد حقوقی و سیاسی پی ببرد، یادآور شد: مسلمانان به هیچ وجه در برابر چنین توهینی به مقدسات خود ساکت نخواهند نشست و پاسخی شایسته را به ایادی استکبار جهانی خواهند داد.


تعطیلی سفارت کانادا به دلیل برگزاری باشکوه اجلاس عدم تعهد بوده است

قشقاوی با بیان این که از سال 1996 کشور کانادا یک مشی خصمانه ای را علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده است، گفت: در ده سال اخیر نیز کشور کانادا همیشه بانی قطعنامه های حقوق بشری بر علیه ایران بوده است.


معاون وزیر امور خارجه گفت: کشور کانادا در چهار ماه اخیر نیز ویزای دانشجویی را قطع و حساب بانکی برخی از هموطنان ما را مسدود کرد و تصمیم گرفت که هموطنان ما برای گرفتن ویزا به ترکیه بروند.


وی با بیان این که اقدامات اخیر کشور کانادا به دلیل برگزاری باشکوه شانزدهمین اجلاس سران عدم تعهد بوده است، خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه کانادا به دبیرکل سازمان ملل نامه می نویسد که شما به تهران نروید، رژیم غاصب اسراییل نیز پس از تعطیلی سفارت کانادا در تهران پیام تبریک می دهد که در واقع خیلی چیزها را این امور مشخص می کند./950/پ202/ج

ارسال نظرات