۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۴۳۴۱۲

اطلس تبلیغی استان زنجان تدوین می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان به تشریح فعالیت شورای تبلیغ این استان پرداخت و از تهیه سند و اطلس فرهنگی و تبلیغی زنجان در آینده نزدیک خبر داد.
حجت الاسلام علي دشتکي،  مديرکل تبليغات اسلامي استان زنجان

حجت الاسلام علی دشتکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان به تشریح فعالیت شورای تبلیغ این استان پرداخت و اظهار داشت: شورای تبلیغ استان زنجان از سه سال پیش جهت ساماندهی، انسجام و هماهنگی هرچه بیشتر در اعزام روحانیان مبلغ به نقاط مختلف استان فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

وی با بیان این‌که شورای تبلیغ به صورت متمرکز کار اعزام روحانی و مبلغ را به تمام نقاط مختلف استان بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: نماینده ولی فقیه در استان، معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی مرکز مدیریت حوزه علمیه، سازمان اوقاف و دیگر نهادهای متولی در امور روحانیت در این شورا عضو هستند.

 

حجت الاسلام دشتکی ادامه داد: در طول سال حدود 4500 اعزام مبلغ به تمام نقاط استان صورت می گیرد که مهم‌ترین این اعزام‌ها در ماه مبارک رمضان و ماه محرم است، افزون بر این در راستای بالابردن فرهنگ دینی دانش آموزان شورای تبلیغ اقدام به اعزام مبلغ به مدارس استان نیز کرده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان این‌که هم اکنون حدود 100 روحانی و مبلغ به صورت دائم در طول سال به مدارس خاص و به خصوص مدارس تیزهوشان اعزام می شوند، گفت: پیگیر ساخت 100 خانه عالم در سطح استان هستیم، که با اتمام این پروژه‌ها شاهد حضور مؤثر روحانیت در دورترین نقاط روستایی استان خواهیم بود.

 

وی با بیان این‌که در سطح استان حدود 800 مبلغ، بیش از 900 طلبه و حدود 160 بانوی مبلغ مشغول توسعه فرهنگ دینی هستند، افزود: تا قبل از سال 86 پوشش تبلیغی استان حدود 50 درصد بود که هم اکنون با فعالیت تاثیرگذار و هدفمند شورای تبلیغ استان پوشش تبلیغی در زنحان بیش از 90 درصد است.

 

حجت الاسلام دشتکی با اشاره به این‌که در حال حاضر مبلغان دیینی در دورافتاده ترین تقاط استان حضور دارند، تصریح کرد: شورای تبلیغ با پژوهش میدانی تلاش می کند تا از نظرات مخاطبان برنامه های تبلیغی را رصد کند تا بتواند برنامه های بهتری متناسب با نیازهای مخاطبان در مناطق به مرحله اجرا بگذارد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان محوریت قراردادن مساجد و جوانان را در اولویت برنامه های شورای تبلیغ استان برشمرد و تهیه بسته های فرهنگی در طول سال جهت ارتقای سطح علمی مبلغان، برگزاری دوره های مختلف برای مبلغان را از دیگر برنامه های این شورا اعلام کرد.

 

وی از تهیه سند و اطلس فرهنگی و تبلیغی زنجان در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزش تخصصی تبلیغ و تفسیر در دستور کار این شورا قرار دارد که در طول سال در همه شهرهای استان اجرایی می شود./935/ت302/س

ارسال نظرات