۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۰۱:۳۰
کد خبر: ۱۴۸۹۱۱
نماینده ولی فقیه در یزد:

کنگره بزرگداشت صاحب عروه اسفندماه برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان یزد از برگزاری کنگره بزرگداشت آیت الله طباطبایی یزدی صاحب عروه با حضور مراجع تقلید، علما و اندیشمندان حوزه در قم خبر داد.
حجت الاسلام و المسلمين محمد رضا ناصري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت مرحوم آیت‌الله‌ حاج سید محمد کاظم طباطبایی یزدی صاحب عروه، چهارشنبه شب با حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کردند.
آیت الله محمدرضا ناصری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در یزد در ابتدای این دیدار گزارشی از روند برنامه های انجام شده به منظور برگزاری مطلوب این کنگره ارائه کرد.
وی بیان داشت: در سفری که رهبر معظم انقلاب به یزد داشتند، مساله بزرگداشت علما و مفاخر یزد مطرح شد، از این رو دستگاه ها و نهادهای مختلف تصمیم به برگزاری کنگره بزرگداشت مرحوم آیت‌الله‌ حاج سید محمد کاظم طباطبایی یزدی صاحب عروه گرفتند.
نماینده ولی فقیه در یزد از تشکیل کمیته و ستاد برگزاری این کنگره متشکل از مسؤولان نهادهای مختلف این استان خبر داد و گفت: آیت الله استادی دبیر شورای عالی حوزه نیز ریاست کمیته علمی و فرهنگی این کنگره را عهده دار هستند تا کتاب های مرحوم سید بازنگری و مقالات ارسالی به دبیرخانه کنگره مورد ارزیابی قرار گیرد. 
آیت الله ناصری از دیدار اعضای این ستاد با برخی از مراجع تقلید و علما خبر داد و گفت: مصاحبه هایی نیز با بزرگان گرفته شده است که در قالب مجلد به چاپ خواهد رسید. 
وی زمان برگزاری این کنگره را هفدهم اسفندماه سال جاری ذکر کرد و گفت: این کنگره با توجه به جایگاه و موقعیت صاحب عروه با حضور علما و اندیشمندان حوزه و صاحبنظرانی از کشورهای مختلف جهان در قم برگزار خواهد شد و بنا داریم همایشی را نیز در استان یزد برگزار نماییم.
آیت الله ناصری توصیه ها و رهنمودهای مراجع را عامل برگزاری بهتر این کنگره دانست و تاکید کرد: امیدواریم با عمل به رهنمودهای مراجع تقلید بتوانیم این کنگره را به خوبی برگزار کنیم. 
آیت الله ناصری با اشاره به فراخوان اعلام شده به منظور ارسال مقالات به دبیرخانه کنگره، گفت: تاکنون مقالات متعددی به دبیرخانه ارسال شده است که اعضای هیات داوران زیر نظر آیت الله استادی کار ارزیابی مقالات را انجام خواهند داد.
نماینده ولی فقیه در یزد از جمع آوری 11هزار سند در این خصوص خبر داد و گفت: قرار است از بهترین اسناد دو جلد کتاب تالیف شود و خوشبختانه با هماهنگی ها و اقدامات صورت گرفته نرم افزار نور العروه نیز آماده شده است.
امام جمعه یزد در پایان از تهیه مستند تلوزیونی مرحوم سید محمد کاظم طباطبایی خبر داد و از این استان به عنوان مهد فرهنگ و تمدن اسلامی و مرکز تربیت علمای بزرگ یاد کرد./924/پ202/ج
ارسال نظرات