۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۱۵۵۲۷۴
امام جمعه زنجان:

قدم در مسیر اهل بیت سعادت دنیوی و اخروی به دنبال دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی بازسازی عتبات عالیات را توفیقی بزرگ برای ملت ایران دانست و گفت: گام برداشتن در مسیر اهل بیت سعادت دنیوی و اخروی به دنبال دارد.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، روز گذشته در دیدار اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات این استان با تأکید بر این‌که فعالیت در این ستاد موجب جلب رضایت رسول گرامی اسلام(ص) است، اظهار داشت: مردم ولایت‌مدار و عاشق اهل بیت زنجان همواره در کمک به بازسازی عتبات عالیات پیشگام بوده اند.

 

وی با بیان این‌که مردم حسینی زنجان همواره در مسیر خدمت به اهل بیت(ع) پیشگام بوده اند، تصریح کرد: بازسازی و توسعه عتبات عالیات توفیقی ارزشمند است که شامل حال مردم مناطق مختلف کشور از جمله زنجان شده است، بایستی از این فرصت مغتنم نهایت بهره مندی برای آشنایی با سیره آن بزرگواران صورت گیرد.

 

امام جمعه زنجان ادامه داد: هر کاری که برای اهل بیت(ع) باشد، در محضر حضرت باری تعالی ثبت و ضبط می شود، اگر امروز شاهد فعالیت عده‌ای مخلص، دلداده و دوستدار ائمه اطهار در ستاد بازسازی عتبات عالیات هستیم، نشان دهنده آن است که ملت ایران عنوان خادمی بارگاه اهل بیت عصمت و طهارت را با هیچ عنوان دنیوی دیگری عوض نمی کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با تقدیر از فعالیت های ارزشمند ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان گفت: با توجه به کار ساخت 12 ضریح مرقد امامین عسکرین(ع) به استان زنجان واگذار شده است، امیدواریم مردم استان در این امر خیر مشارکت گسترده داشته باشند، چراکه گام برداشتن در مسیر اهل بیت سعادت دنیوی و اخروی به دنبال دارد.

 

وی تصریح کرد: ورود به عرصه بازسازی عتبات عالیات نباید انحصاری و تنها مختص به استان‌های خاصی از کشور باشد، استان زنجان در زمینه ساخت بازسازی عتبات عالیات عراق فعالیت های خوبی با مشارکت سایر استان ها داشته که این روند در حال حاضر با ساخت 12 پنجره ضریح امامین عسکرین(ع) ادامه خواهد یافت.

 

بنا بر این گزارش، کار ساخت12 پنجره ضریح امامین عسگرین(ع) در کاظمین به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان واگذار شده که همه مراحل ساخت و آب طلاکاری پنجره های حرم امامین عسکرین(ع) در کارگاه صاحبی ساخته شده و روزهای پنج شنبه بازدید از مراحل ساخت این پنجره ها برای عموم مردم آزاد است.

 

گفتنی است، مردم متدین زنجان با همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات این استان پیش از این نیز در سنگ فرش حرم امام حسین(ع)، ساخت گنبد امام جواد(ع)، شبستان حضرت زهرا(س) در نجف اشرف و بازسازی حرم مطهر حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) مشارکت داشته اند./9351/پ202/ب

ارسال نظرات