۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۱۵۹۱۶۳
حجت الاسلام ملکی:

حوزه های علمیه دارای ظرفیت بزرگی برای تربیت دینی دانش آموزان هستند

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش و حوزه های علمیه کشور گفت: برای تربیت دینی دانش آموزان و آینده سازان کشور بایستی از ظرفیت عظیم حوزه های علمیه بهره مند شد.
حجت الاسلام ملکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام مجتبی ملکی، دبیر ستاد همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش و حوزه های علمیه کشور امروز در گردهمایی دبیران ستاد همکاری حوزه های علمیه و منطقه 5 آموزش و پرورش در تبریز اظهار داشت: رویکرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بنای همه فعالیت‌های آن بر مبنای قرآن و سنت و علوم وحیانی است.

 

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برکات مهم ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش از سال 85 تا به امروز افزود: راه‌اندازی کمیته‌های همکاری های حوزه علمیه و آموزش وپرورش به ریاست ائمه جمعه شهرها و مشارکت‌ نهادهای تأثیرگذار ظرفیت بسیار خوبی برای دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین است.

 

حجت الاسلام ملکی رسالت روحانیت با توجه به ناتوی فرهنگی دشمنان را خطیر و حساس دانست و گفت: حضور روحانیت در واحدهای آموزشی و مدارس تضمین باورهای دینی و حصار امنی برای دانش‌آموزان در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام است، در حقیقت برای تربیت دینی دانش آموزان و آینده سازان کشور بایستی از ظرفیت عظیم حوزه های علمیه بهره مند شد.

 

وی استقلال و آزادی کشور را در گرو پرورش صحیح و تربیت دینی کودکان دانست و گفت: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر توجه به تربیت دینی دانش آموزان و دبستانی ها تأکید داشته اند و امروز تعامل حوزه های علمیه و آموزش و پرورش از مطالبات مهم رهبری است.

 

حجت الاسلام ملکی با تأکید بر این‌که قرآن مبنای همه آموزش ها و تربیت ها بوده و تربیت قرآنی بسیار اثرگذار و متعالی است، افزود: دشمن همه تلاش خود را برای گمراه کردن جوانان و نوجوانان این مرز بوم به کار گرفته و باید هوشیار باشیم، در این میان اگر آموزش و پرورش دچار انحطاط شود جامعه آسیب خواهد دید.

 

همچنین فیروز رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این‌که 21 هزارو 526 نیروی انسانی این اداره کل در طرح بصیرت شرکت کردند، گفت: 20 روحانی به عنوان مربی قرآن و 87 نفر از دانش آموختگان حوزوی در مدارس استان جذب شده اند.

 

گفتنی است، گردهمایی دبیران ستاد همکاری حوزه های علمیه و منطقه 5 آموزش و پرورش شمال غرب کشور امروز در تبریز آغاز شد و تا فردا ادامه خواهد داشت./935/پ202/ب

ارسال نظرات