۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۱۶۲۳۰۷

تصویب چهارده طرح تهذیبی برای حوزه علمیه استان یزد

خبرگزاری رسا ـ چهارده طرح تهذیبی همچون؛ اعزام اساتید قرآنی در برنامه‌های کوتاه ‌مدت قبل از تابستان، اعزام اساتید قرآنی در تابستان جهت دانش‌افزایی، حمایت از فعالیت‌های قرآنی در قالب طرح تدبر در قرآن، حمایت از دوره‌های تلبس، اعزام مشاور و استاد اخلاق برای دانش‌افزایی مبلغان در جلسه مدیران و معاون تهذیب حوزه‌های علمیه کشور تصویب شد.
معاونت تهذيب حوزه هاي علميه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه کشور، حجت‌الاسلام حسین‌خانی این جلسه با اشاره به جایگاه و اهمیت مسأله تهذیب در جامعه به ویژه در حوزه‌های علمیه بر اهتمام بیشتر طلاب و مسؤولان حوزه بر این امر تأکید کرد.

حجت‌الاسلام شمس نیز در ادامه این جلسه به ارایه گزارش فعالیت‌های تهذیبی مرکز مدیریت حوزه علمیه یزد پرداخت و اظهار داشت: از جمله برنامه‌هایی که در این حوزه مورد اهتمام است برنامه‌های اخلاق و تهذیب برای طلاب و خانواده‌های آنان است به طوری که این برنامه به صورت منظم در طول سال برگزار می‌کند.

وی سرکشی از خانواده‌های طلاب متأهل را یکی دیگر از برنامه‌های تهذیبی این حوزه دانست و افزود: در این سرکشی‌ها مشکلات طلاب بررسی شده و با حضور در سالگرد ازدواج آن‌ها به همراه مشاوران خانم و برادر تکنیک‌های زندگی به آن‌ها آموزش داده می‌شود.

حجت‌الاسلام شمس خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌های دیگری که در نظر داریم در آینده اجرا کنیم راه‌اندازی مهد کودکی برای فرزندان طلاب است، البته این برنامه‌ها مخصوص طلاب نبوده بلکه اساتید نیز در این طرح قرار دارند.

حجت‌الاسلام موسوی معاون تبلیغ یزد نیز گفت: از جمله برنامه‌های تهذیبی که در بخش تبلیغ برگزار می‌شود جلسه‌های اخلاق برای خانواده‌های مبلغان است که به صورت منظم پیگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام فیاضی، معاون آموزش حوزه علمیه یزد نیز با ارایه گزارشی از فعالیت‌های آموزشی با اشاره به مجهز شدن طلاب به علوم روز و آگاهی از اتفاقات جامعه بیان داشت: یکی از مسائلی که امروز باید طلاب آگاهی داشته باشند عرصه سیاست و فرهنگ است که امیدواریم مسؤولان حوزه در این زمینه برای طلاب برنامه‌ریزی‌ کنند.

گفتنی است، در ادامه این جلسه که با حضور مدیران و معاون تهذیب حوزه‌های علمیه برگزار شد چهارده مصوبه تهذیبی به تصویب رسید که اعزام اساتید قرآنی در برنامه‌های کوتاه ‌مدت قبل از تابستان، اعزام اساتید قرآنی در تابستان جهت دانش‌افزایی، حمایت از فعالیت‌های قرآنی در قالب طرح تدبر در قرآن، حمایت از دوره‌های تلبس، اعزام مشاور و استاد اخلاق برای دانش‌افزایی مبلغان، از جمله این مصوبات است./993/د102/پ

ارسال نظرات