۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۱۶۲۳۰۹

پیش‌نویس شرح وظایف معاونان تهذیب تدوین شد

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره برنامه‌ریزی و نظارت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور، گفت: پیش‌نویس شرح وظایف معاونان تهذیب پس از بررسی و استفاده از اظهار نظر‌های معاونان تهذیب به صورت رسمی و قانونی به معاونت‌های تهذیب سراسر کشور در آینده نزدیک ابلاغ می‌شود.
معاونت تهذيب حوزه هاي علميه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه کشور، حجت‌الاسلام‌ سید مصطفی رضوی، سرپرست اداره برنامه‌ریزی و نظارت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور در پنجمین دوره دانش‌افزایی معاونان تهذیب مراکز استانی حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: یکی از ضروریات معاونت تهذیب پس از تشکیل این معاونت تدوین آیین‌نامه‌ها و قانون‌هایی برای وظایف معاونان تهذیب مدارس علمیه سراسر کشور بود که این مهم در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: البته مقدمات آن در دوره قبلی جلسه معاونان تهذیب سراسر کشور مطرح شد که در همین زمینه بیش از 90 بند به عنوان شیوه‌نامه اجرایی شرح وظایف معاون تهذیب مدرسه تدوین شد و در جلسه امروز در یزد این 90 بند مورد بررسی قرار گرفت.

سرپرست اداره برنامه‌ریزی و نظارت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور، اقامه نماز جماعت، برگزاری کلاس اخلاق هفتگی، امور مشاوره، فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی فعالیت‌های مرتبط با قرآن و عترت، امور خانواده، فعالیت‌های برنامه‌ریزی و نظارت و اطلاع‌رسانی را از جمله محورهای مهم این شیوه‌نامه اجرایی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام‌ رضوی، جمع‌آوری آیات و سیره بزرگان پیرامون فضیلت نماز و نماز جماعت، ایجاد اتاق مشاوره در مدارس علمیه، تنظیم تقویم مناسبت‌های دینی و مذهبی به صورت ماهانه، برگزاری مسابقات فرهنگی، برگزاری نشست‌های سیاسی، راه‌اندازی بخش مشاوره سیاسی در مدارس در مقاطع خاص و حساس، شناسایی طلاب نخبه، ‌استفاده از نقطه نظرات سازنده آن‌ها و تولید بولتن خبری را از جمله مفاد این شیوه‌نامه اجرایی برشمرد.

وی گفت: تشکیل جلسات گفت‌وگو و مناظره با حضور کارشناسان در جهت تحقق و نهضت آزاد‌اندیشی، حمایت و همکاری با بسیج مدرسه، تأسیس واحد قرآن و عترت، برگزاری محافل و نشست‌های قرآنی، افزایش آگاهی‌های سیاسی فرهنگی خانواده‌های طلاب از طریق برگزاری کلاس‌ها و برنامه‌های آموزشی، آسیب‌شناسی و نیازمندی تهذیبی را از جمله دیگر مفاد پیش‌نویس شرح وظایف معاون تهذیب مدارس علمیه عنوان کرد.

حجت‌الاسلام‌ رضوی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: این پیش‌نویس پس از بررسی و استفاده از اظهار نظر‌های معاونان تهذیب به صورت رسمی و قانونی به معاونت‌های تهذیب سراسر کشور در آینده نزدیک ابلاغ می‌شود./993/د102/پ

ارسال نظرات