۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۱۶۳۶۵۸

روسیه سازمان ملل را به برخورد سیاسی با مسئأله سلاح شیمیایی در سوریه متهم کرد

خبرگزاری رسا ـ وزارت امور خارجه روسیه از مقامات سازمان ملل به‌خاطر «برخورد سیاسی» با قضیه بکارگیری سلاح شیمیایی در سوریه و هدایت از سوی افرادی با نیات مسموم برای دخالت در بحران این کشور به شدت انتقاد کرد.
روسيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روسیه دبیرخانه سازمان ملل متحد را به برخورد سیاسی در تحقیقات در خصوص بکارگیری سلاح شیمیایی متهم کرد.

 

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای رسمی با اعلام این مسأله یادآور شد: مقامات دبیرخانه سازمان ملل از دولت سوریه خواسته‌اند با ایجاد مکانیسم بازرسی دائم در سراسر خاک این کشور با امکان دسترسی نامحدود موافقت کند. طرح فوق دقیقا استفاده مشابه از این ابراز در اواخر دهه 90 در کشور عراق است که برخلاف سوریه، از سوی سازمان ملل متحد مورد تحریم قرار گرفته بود.

 

به عقیده دیپلمات‌های روسی، چنین تغییری در مواضع سازمان ملل متحد را نمی‌توان چیزی بجز «برخورد سیاسی» با قضیه بکارگیری سلاح شیمیایی در سوریه نامید.

 

در این بیانیه تاکید شده است: تصور این مسئله بسیار مشکل است که چرا مقامات دبیرخانه سازمان ملل ترجیح می‌دهند تحت تاثیر افرادی هدایت شوند که نگرانی از اقدامات مشخص در راستای تلاش برای بدست اوردن بهانه لازم برای دخالت مسموم در روند حل و فصل بحران در سوریه با هدف سرنگونی رژیم قانونی حاکم بر این کشور ندارند./982/ب101/د

ارسال نظرات