۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۸۵۲۵۹
رییس اوقاف سنی عراق:

قاتلان سنی‎ها در بصره به مذهب خاصی وابسته نیستند

خبرگزاری رسا ـ رییس اوقاف سنی عراق با محکومیت ترور شهروندان سنی در بصره، تأکید کرد که جانیان به هیچ وجه نماینده مذهب خاصی نیستند.
شيخ احمد عبدالغفور السامرايي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد عبدالغفور السامرایی، رییس دیوان اوقاف سنی عراق که به بصره سفر کرده است در کنفرانس خبری که به همراه استاندار این استان برگزار شد در واکنش به ترور شهروندان سنی در بصره، گفت: شناسایی قاتلان سنی ها در بصره از اهمیت زیادی برخوردار نیست بلکه مهمتر آنست که بدانیم کسانی که این جنایت را مرتکب می شوند، تندروهایی هستند که نماینده هیچ مذهبی به شمار نمی آیند.

 

وی افزود: قاتلان و آواره کنندگان اهل سنت در بصره خطر بسیار بزرگی برای جامعه عراقی و همزیستی مسالمت آمیز میان شیعیان و اهل تسنن هستند.

 

سامرایی از مواضع شیعیان بصره در قبال حمایت از سنی های این شهر تقدیر کرد و اظهار داشت: تلاش های صورت گرفته برای ناکامی فتنه مذهبی به پایان آوارگی شهروندان و بازگشت آنان به منازلشان منجر می شود.

 

ماجد النصراوی، استاندار بصره نیز در این کنفرانس خبری تصریح کرد: هدف قرار گرفتن شهروندان سنی در بصره در چارچوب ناامنی های صورت گرفته اخیر در کشور انجام می گیرد. برنامه ملی گسترده ای برای مبارزه با تندروی و کشتار از سوی قشرهای مختلف مردم در بصره آغاز شده است.

 

گفتنی است این اولین سفر رییس اوقاف سنی عراق به بصره است که به دلیل ناامنی رخ داده علیه شهروندان سنی در این استان صورت گرفت.

 

وزارت کشور عراق، روز یکشنبه از تشکیل کمیته ای ویژه برای بررسی ترورهای مذهبی صورت گرفته در بصره و ذی قار خبر داد و اعلام کرد که دست داشتن یک جریان خاص در این ترورها روشن شده است.

 

حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، امام جمعه شهر مقدس کربلا در خطبه های نماز جمعه گذشته نیز از نگرانی شدید حضرت آیت الله سیستانی از بازگشت فتنه مذهبی در عراق خبر داده بود./980/ب902/د

ارسال نظرات