۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۱۸۹۶۳۷
حجت‌الاسلام فرحزاد:

تلاش وهابیت برای خاموش کردن نور امام حسین بی‌نتیجه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که در آمریکا و اروپا دسته‌های عزاداری چند هزار نفری برای سیدالشهدا(ع) راه می‌افتد،‌ گفت: وهابی‌ها کور خواندند که با چند رسانه و شبکه بتوانند نور امام حسین(ع) را خاموش کنند.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد، استاد اخلاق حوزه علمیه قم همزمان با شب هشتم ماه محرم الحرام در جمع زائران بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(ع) در مسجد اعظم با بیان این‌که افراد به سه نوع بلوغ فکری، سنی و عقلی می‌رسند، گفت: بالغ واقعی کسی است که گول دنیا، زر و زیور آن را نخورد.

وی ادامه داد: وعده و وعید بالغ حقیقی و واقعی را گول نمی‌زند، دنیا رفتنی است و نباید دل به این دنیا بست، حب ریاست و ملک سبب می‌شود که فرد حتی اهل‌بیت(ع) را به شهادت برساند، حب دنیا با فرد کاری می‌کند که حتی به فرزند خود هم رحم نکند، مأمون در ظاهر ادعای تشیع می‌کرد در حالی که حب دنیا و مقام سبب شد تا امام رضا(ع) را مسموم کند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که دشمنان خود می‌دانستند ائمه(ع) حق هستند، اظهار داشت: اگر عشق دنیا در دل فردی رسوخ کند او جهنمی می‌شود هر چند فرزند امام(ع) یا پیامبر باشد، حب دنیا از گناهان کبیره است.

وی افزود: مرگ یکی از دلایل فانی بودن دنیا است، وقتی به عمر سعد پیشنهاد استانداری ری را دادند شب تا صبح قدم می‌زد که آیا به ملک ری برسد یا فرزند پیامبر(ص) را به شهادت برساند؟ ولی حب دنیا سبب شد که او به خاطر ملک ری فرزند رسول‌الله(ص) را به شهادت برساند.

حجت‌الاسلام فرحزاد با بیان این‌که مذاکره و نامه نوشتن برای دشمنان کار خوبی است، خاطرنشان کرد: ائمه(ع) حتی برای دشمنان خود رحم و مهربانی داشتند، امام حسین(ع) قبل از واقعه عاشورا به خیمه‌گاه عمر سعد رفتند و به او گفتند هر چه می‌خواهی به تو می‌دهم تا از این کار صرف نظر کنی، ولی عمر سعد بهانه گرفته و قبول نکرد.

وی تصریح کرد: وابسته شدن به پول، مقام، شهرت و دنیا افزون‌بر این‌که فرد را گول زده و گرفتار ضرر می‌کند تمام شدنی هم هست، عبدالله بن عمر زیر بار بیعت با امام حسین(ع) که حق بودند نرفت ولی مجبور شد با پای حجاب بن یوسف که از خونریزترین افراد امت بود بیعت کرد.

این خطیب توانای کشور با اشاره به این‌که اگر فرد به دنبال حق نباشد باید زیر پرچم طاغوت برود، تأکید کرد: سیدالشهدا(ع) به عبدالله پسر خلیفه دوم گفتند «دنیا به قدری پست است که فردی برای رسیدن به یک زن بدکاره حضرت یحیی(ع) را به قتل رسانده و سر مبارک ایشان را به آن زن بدکاره فرستاد و  یهودیان یک روز هفتاد پیامبر خدا را کشته و رفتند مشغول خرید و فروش خود شدند».

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به شباهت‌های نحوه شهادت امام حسین(ع) و حضرت یحیی(ع) به یک‌دیگر، یادآور شد: عشق و علاقه مردم هیچ‌گاه به امام حسین(ع) تمام نمی‌شود، به هر میزان تورم، جنگ و فشار باشد ولی باز هم مجلس عزای امام حسین(ع) هر ساله با شکوه‌تر برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: در آمریکا دسته 10 هزار نفری عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) به راه می‌افتد، در لندن نیز برای تردد دسته‌های عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) چند چهار راه بسته می‌شود، وهابی‌ها کور خواندند که بتوانند با چند رسانه و شبکه بتوانند نور امام حسین(ع) را خاموش کنند، بلکه خودشان خاموش هستند و نابود می‌شوند.

حجت‌الاسلام فرحزاد با تأکید بر این‌که موج عاشورا و کربلا هیچ‌گاه از جوشش نمی‌افتد، بیان داشت: تا زمانی که قاتل حضرت یحیی(ع) به درک واصل نشد خون این پیامبر الهی از جوشش نیفتاد، خون امام حسین(ع) نیز تا زمان ظهور امام زمان(عج) از جوشش نمی‌افتد و با ظهور ولی عصر(عج) و انتقام گرفتن خون سیدالشهدا(ع) از جوشش می‌افتد.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان این‌که ما باید از ظرفیت‌های محرم برای تربیت کودکان و نوجوان بهره ببریم، گفت: کسی که بخواهد در برابر ائمه(ع) بایستد افزون‌بر این‌که در آخرت گرفتار زیان می‌شود در این دنیا نیز عاقبت به خیر نخواهد شد./993/پ202/ی

ارسال نظرات