۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۱۹۱۳۸۳
استاد حوزه و دانشگاه:

ملاک حقانیت دستور خدا و عقل است نه اکثریت

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که اکثریت دلیل بر حقانیت نیست، گفت: قرار دادن زندگی و رفتار براساس عملکرد اکثر مردم درست نیست، معیار حقانیت دستور خدا، اهل‌بیت(ع) و عقل است.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در جمع عزاداران هیأت فرهنگی و مذهبی فدائیان ولایت شهر مقدس قم که در مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد به بررسی سبک زندگی حسینی پرداخت و گفت: هر کاری تأییدیه خدا و اهل‌بیت(ع) را باید داشته باشد و پیروی از اکثریت مردم کار درستی نیست.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) می‌فرمایند «اکثر مردم معلوم نیست در صراط مستقیم باشند و خدا در قرآن اکثریت آن‌ها را مذمت کرده و عده کمی را ستایش می‌کند»، جمعیت و نیروی زیاد عامل حقانیت نیست.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که قرار دادن زندگی و رفتار براساس عملکرد اکثر مردم درست نیست، خاطرنشان کرد: بیشتر مردم شکرگذار نیستند، اکثریت دلیل بر حقانیت نیست، معیار حقانیت دستور خدا، اهل‌بیت(ع) و عقل است.

وی افزود: اهل تقوا و مؤمنان کم هستند، متأسفانه در جامعه ما نیز تقوا کم است، در انتخاب الگو نباید اکثریت مردم را در نظر گرفت، البته در زمان ظهور امام زمان(عج) ممکن است بیشتر افراد مؤمن باشند، فرد وقتی در صراط مستقیم است که خدا،‌ پیامبر(ص) و ائمه(ع) او را تأیید کنند.

خطیب توانای کشور با اشاره به این‌که فرد باید کارهای خود را براساس قرآن و روایت برنامه‌ریزی کند، اظهار داشت: امام رضا(ع) در روایتی می‌فرمایند «مؤمن واقعی کسی است که دارای سه صفت از خدا، پیامبر(ص) و امام(ع) باشد، کتمان سر صفت خدا، مدار با خلق صفت نبی‌ و صبر در سختی‌ها صفت امام(ع) است».

وی یادآور شد: امام حسین(ع) می‌فرمایند «شیعیان ما کسانی هستند که باطن آنها از هر غش و نیرنگی پاک باشد»، یاران سیدالشهدا(ع) نیز اهل بازیگری و حقه بازی نبودند، برخی از افراد ده‌ها چهره داشته و در هر محیطی چهره عوض می‌کنند.

حجت‌الاسلام فرحزاد با اشاره به روایتی از نبی‌اکرم(ص) «من بر امتم از منافقان زبانی می‌ترسم»، بیان داشت: تمام قاتل‌های اهل‌بیت(ع) منافق بودند،‌ تمام افرادی که به کربلا آمدند ظاهر نما بوده و از باطن خراب بودند.

وی تصریح کرد: انسان مؤمن بر خلاف منافق دارای باطنی پاک است، در روایت آمده «اگر ظاهر فرد با باطن او متفاوت باشد منافق است»، نماز، عبادت و زندگی زمانی مورد قبول واقع می‌شود که امام معصوم(ع) و پیامبر(ص) تأیید کنند وگرنه این زندگی به درد نمی‌خورد.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این‌‌که فرد نباید زندگی خود را براساس دروغ و نیرنگ آغاز کند، بیان کرد: متأسفانه در جامعه افزون‌بر بالا رفتن سن ازدواج، طلاق‌ها نیز افزایش یافته است و دلیل این مشکلات دوری از اهل‌بیت(ع) است.

وی ادامه داد: پیروی از خدا سبب رفع فساد‌ها سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و همانند آن می‌شود، راه اهل‌بیت(ع) صراط مستقیم است، رسول‌الله(ص) و ائمه(ع) عینیت قرآن هستند، گفتار و رفتار این بزرگواران براساس قرآن است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که افراد دروغ‌گو و حقه باز همیشه شکست می‌خورند، بیان کرد: ما بیشتر ضربه‌ها را در انقلاب از منافقان که نوکران آمریکا و غرب بودند خوردیم، قول، رفتار و فعل ما باید بر اساس حقیقت باشد./993/پ202/ی

ارسال نظرات