۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۱۹۳۲۲۶
حجت‌الاسلام فرحزاد:

گاهی انسان با ارسال یک پیامک گرفتار گناه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام فرحزاد، ارسال پیامک، بیان سخنان لطیف و دلربا با نامحرم را درست ندانست و گفت: فرد باید با نامحرم سفت و خشن صحبت کند، چرا که برخی از افراد دارای قلب مریضی هستند، گاهی یک نگاه و پیامک فرد را گرفتار گناه می‌کند.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد، استاد اخلاق حوزه علمیه قم شب گذشته در جمع زائران بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) با اشاره به روایتی از امام حسین(ع)، به بررسی صبر و استقامت در راه خدا پرداخت و گفت: قرآن کریم حدود صد بار افراد را به صبر و استقامت در راه خدا توصیه می‌کند.

وی ادامه داد: کسی که صبر و استقامت بیشتری داشته باشد در نزد خداوند متعال نیز محبوب‌تر خواهد بود، در قرآن آمده «مؤمنان کسانی هستند که صبر دارند»، البته صبر متفاوت است و ممکن است در برابر بلا و یا امتحان‌ باشد، کسی که صبرش بیشتر باشد قله ظفر را کسب می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که صبر و پیروزی با یک‌دیگر گره خورد‌ه‌اند، بیان داشت: وقتی خداوند متعال پایداری فرد را ببیند او را پیروز می‌کند، انسان صبور روزی قله‌های پیروزی را کسب می‌کند هر چند که زمان بر باشد، اگر فرد عاشق خدا باشد با استقامت به مقصد می‌رسد.

حجت‌الاسلام فرحزاد با بیان این‌که یکی از بزرگان می‌گفت «بیش از 2 هزار داستان در قرآن آمده است»، یادآور شد: قرآن بیش از 6 هزار آیه دارد که قریب به 2 هزار آیه آن مربوط به داستان است، قرآن و روایت سرشار از هنر، خلاقیت، فصاحت و بلاغت هستند، از این‌‌رو کسی نمی‌تواند عین و یا همانند آن را بیاورد.

وهابی ها انسانیت و عشق به خدا ندارند

وی تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از ما در الفاظ گیر کردیم، روح دین پایداری، عشق و علاقه به خدا، بندگان است، البته وهابی‌ها پوسته دین را خوب رعایت می‌کنند، ولی عشق سرشان نمی‌شود، اگر عشق سرشان می‌شد آیا می‌توانستند زائران امام حسین(ع) را پرپر کنند؟، وهابی‌ها عشق، محبت به خدا، بندگان او نداشته و از انسانیت بویی نبردند، امام صادق(ع) می‌فرمایند «دین نیست، مگر محبت».

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که هیچ موجودی از خدا جدا نیست و خداوند متعال نیز از موجودات جدا نیست، بیان داشت: احترام به بندگان احترام به خدا و اولیا او است، خدا می‌فرماید «کسی که ولی من را آزار دهد به جنگ من آمده و کسی که به آن‌ها احترام گذارد به من احترام گذاشته است».

خشم به والدین سبب از بین رفتن اعمال می شود

وی افزود: نگاه محبت آمیز به چهره والدین سبب می‌شود تا ثواب یک حج مقبوله در نامه اعمال افراد نوشته شود، البته در روایت آمده «اگر فردی با خشم به والدین نگاه کند اعمال او از بین می رود، هر چند که پدر و مادر به او ظلم کرده باشند».

استاد حوزه و دانشگاه بی احترامی به والدین را خط قرمز دانست و تأکید کرد: احترام به همسر نیز لازم است، برخی از انبیا و اولیا همسران بدی داشتند ولی با این وجود احترام همسران خود را رعایت می‌کردند، همسر شریک زندگی است و فرد باید او را با تمام خوبی‌ها و بدی‌ها تحمل کند.

وی یادآور شد: خدمت به بندگان خدمت به خدا و آزار بندگان آزار خدا است، در روایت آمده «آزار و تحقیر شخصیت فرد مؤمن از منهدم کردن خانه کعبه بدتر است»، تجلی خدا در دل مؤمن بسیار بالاتر از تجلی او در کعبه است.

حجت‌الاسلام فرحزاد با اشاره به دیدار حضرت آیت‌الله بهجت با آیت‌الله قوچانی در مشهد مقدس، یادآور شد: آیت‌الله قوچانی می‌گفت ما در نجف استادی داشتیم که ذکر همیشگی او این بود که می‌گفت «خدایا کمک کند تا ما در این دنیای چند روزه سر سالم به گور ببریم و با خود آتش نبریم».

ارسال پیامک و یا بیان سخنان دلربا با نامحرم صحیح نیست

وی افزود: آتش جهنم دروغ، غیبت، شکستن دل‌ها و ترور شخصیت افراد است، وگرنه خداوند متعال کارخانه هیزم، مار و یا عقرب سازی ندارد، آتش هیزم و عقرب دست آورد خود فرد است، فرد با حسادت، غیبت، تهمت، غرور و دیگر اعمال سبب به وجود آمدن هیزم، مار و عقرب برای خود در جهنم می‌شود.

خطیب توانای کشور با اشاره به جنایت‌ و خیانت برخی از افراد نسبت به همسرانشان، گفت: ارسال پیامک دلربا، بیان سخنان لطیف و دلربا با نامحرم درست نیست، فرد باید با نامحرم سفت و خشن صحبت کند، چرا که برخی از افراد دارای قلب مریضی هستند، گاهی یک نگاه و پیامک فرد را گرفتار می‌کند./993/پ202/ی

ارسال نظرات