۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۹۴۶۵۴
آیت الله علم الهدی:

دولت از پدافند رسانه ای غفلت نکند/ پیغام آیت الله علم الهدی به رییس جمهور

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی با تأکید بر این که بسیج رسانه باید حامی و پشتیبان جبهه پدافند رسانه ای باشد، گفت: جبهه پدافندی ما بایدبه واسطه بسیج، همانند هشت سال دفاع مقدس تقویت و ترمیم شود.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جمعی از مسؤولان و اهالی رسانه به مناسبت سالروز تاسیس بسیج رسانه با آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس دیدار کردند.

بر اساس این گزارش، آیت الله علم الهدی با اشاره به تأثیر بسیج بر جریان‌ها و تشکل‌های نظام اسلامی، گفت: بسیج محل اجتماع و گردهمایی افراد متدین، انقلابی و پر انگیزه است، بسیج رسانه نیز فراتر از یک صنف است و به عنوان تشکیلاتی دینی و انقلابی در جهت تداوم بخشیدن انقلاب محسوب می‌شود.

وی سپس به تبیین اهمیت «پدافند رسانه ای» پرداخت و اظهار کرد: امروزه با کمرنگ شدن جنگ‌های نظامی، انقلاب اسلامی در تقابل جنگ رسانه ای با دنیای استکبار قرار دارد و همه دنیا در حال مقابله با این نظام هستند.

امام جمعه مشهد به تضعیف جبهه پدافند رسانه ای از زمان تشکیل دولت یازدهم تا کنون اشاره و ابراز کرد: بنده در پیغامی به آقای روحانی گفتم «شما در زمان جنگ در جبهه، فرمانده پدافند بودید و از اهمیت جبهه پدافندی مطلع هستید؛ بنا نیست تحت عنوان اعتدال، جبهه پدافندی تضعیف شود تا بقیه نیز جرأت ورود به عرصه پدافندی را نداشته باشند».

وی با تأکید بر این که بسیج رسانه باید حامی و پشتیبان جبهه پدافند رسانه ای باشد، بیان داشت: باید به واسطه بسیج، جبهه پدافندی ما همانند هشت سال دفاع مقدس تقویت و ترمیم شود.

آیت الله علم الهدی درباره تأمین امکانات برای جبهه پدافندی، گفت: ما در هشت سال دفاع مقدس برای پشتیبانی از جبهه پدافند تجربه ای بسیار عالی داریم، هنگامی که فرهنگ مردم بر این اصل شکل گرفت که باید جبهه‌ها را خود آنان تأمین کنند، همه مردم وارد عرصه شدند؛ امروز نیز باید برای تأمین جبهه پدافندی از حضور مردم استفاده کرد.

وی تأکید کرد: امروز باید این مسأله در فرهنگ مردم نقش ببندد که جنگ ما در عرصه رسانه است و نیروهای ما همین متدینان فعال در رسانه‌ها هستند. اگر چنین فرهنگی ترویج شود امکانات دولتی نیز در این مسیر بسیج خواهد شد.

نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری یکی از وظایف بسیج رسانه را دفاع از نظام و انقلاب دانست و تصریح کرد: در دفاع نظامی رزمنده آمادگی هر گونه اتفاقی برای جانش را دارد، اما در عرصه فرهنگ و رسانه نیروی های ما چنین آمادگی را ندارند و با برخوردی خاص و یا عملیات روانی خود را کنار می‌کشند.

وی ادامه داد: البته دشمن در جنگ روانی مهارت بسیاری دارد و به گونه ای تخریب می‌کند که دیگر فرد تمایلی برای بیان اعتقادش ندارد./930/پ203/ن

 

ارسال نظرات