۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۱۹۵۲۴۶

صادرات نفت ایران به ژاپن با بیمه خصوصی

خبرگزاری رسا ـ بر اساس توافقنامه ژنو، تحریم و ممنوعیت بیمه کردن کشتی های حامل نفت ایران برای شش ماه به حال تعلیق درآمده است.
نفت

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بر اساس گزارش صدای آمریکا از هفته آینده که برخی از تحریم های اتحادیه اروپا بر علیه ایران رفع و یا تسهیل خواهد شد خریداران نفت خام ایران در این کشور آماده شده اند بار دیگر از خدمات شرکت های بیمه خصوصی برای بیمه کشتی های حامل نفت ایران استفاده کنند.


گفتنی است بر اساس توافقنامه ژنو که میان ایران و 5+1 انجام شد، اتحادیه اروپا در 20 ژانویه تحریم و ممنوعیت بیمه کردن کشتی های حامل نفت ایران را برای شش ماه به حال تعلیق در می آورد.


پس از تحریم های ناعادلانه ای که علیه ایران در سال 2012 توسط آمریکا صورت گرفت، ژاپن برای قطع نشدن روند خرید نفت از کشورمان به استفاده از طرح های مختلف روی آورد. یکی از این طرح ها ارائه تضمین نامه دولتی معادل 7.6 میلیارد دلار برای هر تانکر حامل نفت بود.


اگر تجدید نظر در تحریم های اروپا اعمال شود، شرکت اصلی بیمه کشتیرانی ژاپن قادر خواهد بود ارائه بیمه 7.6 میلیارد دلاری را برای تانکرهای نفت ایران از سر بگیرد.


توافق میان ایران با کشورهای 5+1 در ماه نوامبر باعث برخی تسهیلات در تحریم ایران شد و فروش نفت ایران در حد یک میلیون بشکه در روز تثبیت شد./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات