۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۲۰۴۴۱۸
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

تیم مذاکره کننده با مجلس تعامل کند ضرر نخواهد کرد

خبرگزاری رسا نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:آقای شمخانی پیش قدم شوند و جلساتی با مجلس داشته و اعلام کنند که موارد پرونده هسته ای با چه مکانیسمی جلو می رود تا مجلس نیز روی وظایف خود در چهارچوب سیاست های نظام تمرکز و در هر مقطعی که نیاز بود از ظرفیت تقنینی خود استفاده کند.
حقيقت پور

به گزارش خبرگزاری رسا، منصور حقیقت پور، عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت: ایراد بزرگ فعالیت های سیاسی در کشور این است که ما سیستمی رفتار نمی کنیم در حالی که برای توفیق در کارها باید سیستمی رفتار کردن را مورد توجه قرار دهیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود:در رفتار سیستمی تمام اجزا یک سیستم دارای روابط منطقی و حساب شده اس با هم هستند و ما این خصیصه را نداریم.



حقیقت پور هم چنین با اشاره به انتقاد برخی جریان های سیاسی به توافق ژنو در مجلس تصریح کرد: علاوه بر این مسئله، کوتاهی از جانب دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی نیز در خصوص انتقادات مطروحه به توافق ژنو وجود دارد.



وی ادامه داد: دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی باید به صورت مستقیم تاکید کند که با توجه به این که شورای عالی امنیت ملی به موضوع تسلط کامل دارد و با مجوز نیز در حال کار است ، مجلس محترم به گوش باشد، هر کجا لازم و ضروری بود، به موضوع ورود پیدا کند.



حقیقت پور تصریح کرد: این اتفاق به عنوان ضعفی در راستای فقدان هماهنگی سیستمی به حساب دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی نوشته می شود.



توصیه به شمخانی برای مدیریت روابط مجلس و شورای عالی امنیت ملی

این نماینده مردم در مجلس نهم در ادامه این مطلب افزود:باید توجه داشت که نظام به این نقطه رسیده است که هدایت بحث مذاکرات هسته ای توسط دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی صورت می گیرد و مطمئن هستیم تمامی مصوبات دبیرخانه زیر نظر رهبری است.



وی افزود: ما نیز باید در این راستا حرکت کنیم که مانع تراشی برای تیم مذاکره کننده نکنیم ضمن این که فضا نیز باید برای ارائه نظرات خوب مجلس به شورای عالی امنیت ملی وجود داشته باشد.



حقیقت پور با انتقاد از این مسائل تاکید کرد: این اقدامات به درستی انجام نشده و اگر این اقدامات انجام شود رفتار خلاف این موضوع کارت زرد و قرمز می گیرد.



وی تصریح کرد: البته امروز نیز دیر نشده است و باید آقای شمخانی پیش قدم شوند و جلساتی با مجلس داشته و اعلام کنند که موارد پرونده هسته ای با چه مکانیسمی جلو می رود تا مجلس نیز روی وظایف خود در چهارچوب سیاست های نظام تمرکز و در هر مقطعی که نیاز بود از ظرفیت تقنینی خود استفاده کند.



تیم مذاکره کننده با سعه صدر بیشتری به انتقادات و پیشنهادات مجلس گوش دهد


نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تیم مذاکره کننده نیز باید بیش تر با مجلس نشست و برخواست کنند و به انتقادات و پیشنهادات بیش تر گوش دهند و مطمئن باشند این کار ضرری نخواهند کرد./904/د102/ج

ارسال نظرات