۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۲۰۴۷۹۴
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی:

وهابیت با حمایت کشورهای استکباری در صدد حذف تشیع است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان این که وهابیت بر علیه تشیع تبلیغات سنگینی دارد گفت: امروز وهابیت با حمایت بسیاری از دولت های استکباری چندین عنوان کتاب با تیراژهای چند صد هزاری تهیه کرده و در ایام حج بین حجاج ایرانی توزیع می کند.
حجت الاسلام خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، عصر امروز در جلسه درس اخلاق خود در مدرسه علمیه سطح عالی سید زنجان، شرک را از بزرگ ترین گناهان برشمرد و گفت: تعابیری که در قرآن کریم در ارتباط با بحث شرک آمده است در مورد هیچ گناهی کبیره ای نیامده و معنای آن این است که خطر، خطر بزرگی است تا آنجا که در دو جای قرآن کریم نسبت به گناه شرک به پیامبر (ص) هشدار می دهد که آلوده به آن نشود.

 

وی در ادامه با بیان مثالی جزای شرک را حبط و نابودی اعمال دانست و اظهار داشت: جزای شرک در قرآن کریم حبط و نابودی عمل به صورت کلی عنوان شده است مانند این که برای تخریب یک ساختمان از مواد منفجره استفاده می کنند که در این صورت مصالح ساختمان به صورت کلی نابود شده و غیر قابل استفاده می شود و این همان حالتی است که شرک با اعمال انسان می کند.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان در ادامه شرک را به دو قسمت شرک اصغر و اکبر تقسیم و تصریح کرد: شرک به دو قسمت شرک اصغر و شرک اکبر تقسیم می شود که شرک اکبر همان مورد اشاره قرآن کریم و در مورد اعتقادات است ولی شرک اصغر، شرکی است که در مواجه با اعمال بروز می کند که پیامبر (ص) نیز در روایات نسبت به آن ابراز نگرانی نموده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه نسبت به فعالیت های روز افزون وهابیت هشدار داد و تأکید کرد: یکی از اتهامات واهی وهابیت در مورد شیعیان رافضی و مشرک بودن آنها است که در اوایل، کمتر به این مباحث می پرداختند و در حد چندین مقاله بود ولی امروز با حمایت بسیاری از دولت های استکباری چندین عنوان کتاب با تیراژهای چند صد هزاری تهیه کرده و در ایام حج بین حجاج ایرانی توزیع می کنند که البته بار اصلی تبلیغات آنها در همین ایام حج است و لذا باید نسبت به این قضیه هوشیار باشیم.

 

امام جمعه زنجان در ادامه با بیان این که وهابی ها بنا ندارند حرف ما را در مناظرات قبول کرده و لجوجانه برخورد می کنند ابراز داشت: همه می دانند که آنها بنا ندارند حرف ما را بپذیرند و لذا لجوجانه در مقابل ما برخورد می کنند و در مباحث و مناظرات نیز به خوبی از سفسطه و مغلطه استفاده می کنند که طلاب نیز برای مقابله با آنها باید در مطالعه مباحث اعتقادی بیشتر تلاش کرده و به این مسائل اشراف کامل داشته باشند.

 

وی در ادامه با ابراز تأسف از اقدامات بدون فکر برخی از هیئات مذهبی خاطرنشان کرد: بعضی مواقع بهانه در دست دشمن زیاد داریم ولی خودمان آن را زیاد کرده و هیزم در آتش دشمن می ریزیم مانند همین محرم امسال که در برخی هیئات مذهبی جوراب هایی توزیع می کردند که اسم تمامی مقدسات اهل سنت را آورده و توهین نموده بودند.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان در پایان با هشدار به طلاب نسبت به برخی مرید بازی ها گفت: شما طلاب سعی کنید عوام زده نشوید و دنبال مرید بازی هم نباشید و همیشه سعی کنید حقیقت و واقعیت را در هر صورتی که باشد به مردم اعلام کنید که البته اخلاص در کارها نتیجه ای همین خواهد شد. /949/پ202/ب

ارسال نظرات