۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۲۱۵۸۸۷
در نخستین دوره متمرکز آموزشی مهدویت ویژه طلاب مطرح شد؛

منتظران ظهور پاداشی مساوی با پاداش شهدای صدر اسلام دارند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با بیان این‌که انتظار امام عصر(عج) انتظاری است که تنها با فراهم شدن زمینه‌های آن، به پایان خواهد رسید، گفت: انتظار امام مهدی(عج) انگیزه و شوق به سوی تحقق اهداف ظهور یعنی عدالت و شکوفایی را در منتظران پدید می‌‌آورد.
کتاب آشنايي با کارشناسان مهدويت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدرضا کدخدا، کارشناس مهدویت امروز یک‌شنبه نوزدهم مردادماه در نخستین دوره متمرکز آموزشی مهدویت ویژه طلاب سراسر کشور که به‌همت دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه­های علمیه و با همکاری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در دانشکده شهید مفتح همدان درحال برگزاری است، گفت: دیدار امام عصر(عج) در دوران غیبت ممکن است اما وظیفه ما انجام تکلیف و جلب رضایت امام است.

وی با بیان این‌که شرط دیدار مصلحت الهی و اذن امام است، نه علاقه و اشتیاق مردم، ابراز داشت: ملاقات با امام مهدی(عج) گاهی در حالت اضطرار و درماندگی افراد روی می‌دهد و گاهی در حالت عادی و به دور از اضطرار، بدان معنا که ملاقات کننده به‌دلیل مقام معنوی والای خود، توفیق تشرف به محضر امام را یافته است، روشن است که شرط ملاقات با حضرت، پاکی روح و تزکیه نفس است.

حجت‌الاسلام کدخدا با اشاره به این‌که سیره و روش بزرگان و نیک‌بختانی که توفیق دیدار امام را یافته‌اند، پنهان کردن این سعادت و عدم نقل جریان تشرف بوده است، افزود: البته برخی از نزدیکان آن‌ها به دلیل نزدیکی و محرم بودن، داستان ملاقات ایشان را دانسته و برای دیگران نقل کرده‌اند اما در این موارد معمولا انتشار خبر دیدار آن بزرگواران، پس از درگذشت آن‌ها بوده است.

کارشناس مهدویت تقویت اعتقاد به وجود امام غایب، افزایش محبت و دلدادگی به آن حضرت و تقویت ارتباط روحی و توسل به ایشان را از آثار و برکات نقل کردن داستان ملاقات علما و صالحان به وسیله دیگران دانست و گفت: به همین دلیل علما به نقل تشرفات اقدام کرده و حتی کتاب‌های مستقلی برای آن نوشته‌اند اما شخص دیدار کننده نباید ملاقات خود را منتشر کند زیرا چنین اقدامی در سطح عموم پیامدهای منفی خواهد داشت. 

وی با اشاره به این‌که انتظار و چشم به راه بودن، امری فطری است که لازمه آن، تلاش برای رسیدن به هدف مورد انتظار است، گفت: انتظار تنها یک حالت روحی و درونی نیست بلکه از درون به بیرون سرایت می‌کند و حرکت و اقدام را می‌آفریند، به همین دلیل است که در روایات، انتظار، یک عمل و بلکه بهترین اعمال معرفی شده است، انتظار به منتظر شکل می‌دهد و به کارها و تلاش‌های او جهت خاصی می‌بخشد.

حجت‌الاسلام کدخدا با بیان این‌که انتظار امام عصر(عج) انتظاری است که تنها با فراهم شدن زمینه‌های آن، به پایان خواهد رسید، اظهار داشت: انتظار امام مهدی(عج) انگیزه و شوق به سوی تحقق اهداف ظهور یعنی عدالت و شکوفایی را در منتظران پدید می‌‌آورد.

کارشناس مهدویت شناخت امام، الگو پذیری، یاد امام و وحدت و همدلی را از وظایف منتظران دانست و ابراز داشت: جمعیت منتظران در مقابل بدعت‌ها و انحراف‌ها در دین و رواج منکرات و زشتی‌ها در سطح جامعه، بی تفاوت نیستند و در برابر فراموش شدن سنت‌های نیکو و ارزش‌های اخلاقی از خود واکنش نشان می‌دهند. 

وی خاطر نشان کرد: براساس روایات، منتظران دوستان خدا و رفقای پیامبرند و پاداشی مساوی با پاداش شهدای صدر اسلام دارند./956/پ202/ص

ارسال نظرات