۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۲۲۲۶۹۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

دموکراسی با لشگرکشی و قلدری اجرا نمی شود

خبرگزاری رساـ امام جمعه بجنورد،‌گفت: نمی توان با زور و قلدری و لشگرکشی دموکراسی را در سرزمینی پیاده کرد به همین دلیل نیز راهی که آمریکا و کشورهای مستکبر در منطقه خاورمیانه می روند به ناکجاآباد ختم می شود.
حجت الاسلام يعقوبي - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره تلویحی به برگزاری یک کنسرت موسیقی دیگر در مرکز استان در روزهای اخیر، به تداوم برگزاری این برنامه ها علی رغم تذکرات مختلف وی در موارد پیشین انتقاد کرد و افزود: متأسفانه در استان خراسان شمالی علی رغم تذکرات صورت گرفته و وعده های داده شده برای توقف این ناهنجاری ها؛ هنوز هم دیده می شود که هر از چند گاهی برنامه ای نامناسب در استان برگزار می شود.

 

انتقاد از تداوم برگزاری کنسرت های گناه آلود در خراسان شمالی

 

وی با اشاره به اظهارات مسؤولان فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی مبنی بر این که برگزاری این برنامه ها در استان با اجبار و تحت فشار مسؤولان وزارت خانه صورت می گیرد، اظهار داشت: مسؤولان استانی باید در حوزه کاری خود دقت کنند که اگر یک امر به صلاح جامعه است آن را انجام دهند اما از اجرای اموری که سبب فساد در جامعه می شوند؛ به طور جد پرهیز کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: اگر ما خود را مسؤول دینی و معتقد به مسائل اسلامی می دانیم؛ در مواقعی که توصیه به فساد می شود نباید آن را بپذیریم هر چند این مخالفت برای ما هزینه داشته باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که اجرای برنامه های این چنینی آبروی استان را به خطر می اندازد، اضافه کرد: در این برنامه ها افراد مشکل دار و نه چندان معتقد به مسائل اسلامی از دیگر استان ها به خراسان شمالی سفر کرده و با اقدامات ناهنجار، فساد و بی بند و باری را وارد استان می کنند.

 

امام جمعه بجنورد خطاب به مسؤولان گفت که غفلت نکنند چرا که او معتقد است دست هایی از خارج از استان در کار بوده که مدیریت برگزاری این برنامه ها را بر عهده دارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان به سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و با تمجید از سخنان و مواضع محکم رییس جمهور در این مراسم، اظهار داشت: سخنان متین و منطقی حجت الاسلام والمسلمین روحانی در سازمان ملل پیام روشن ملت ایران به مردم دنیا بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به سخنان رییس جمهور در جمع سران کشورهای جهان، افزود: حق غنی سازی هسته ای و استقلال همه جانبه کشور که از سوی رییس جمهور تأکید شد؛ در واقع خواسته منطقی ملت وفادار و با استقامت ایران است.

 

وی همچنین با یادآوری اظهارات انتقادی حجت الاسلام والمسلمین روحانی خطاب به کشورهای مستکبر دنیا، اضافه کرد: رییس جمهور با سخنانی متین به کشورهای غربی گفت که دموکراسی با کوله بار نظامی در جایی پا نمی گیرد.

 

به گفته خطیب نماز جمعه بجنورد نمی توان با زور و قلدری و لشگرکشی دموکراسی را در سرزمینی پیاده کرد به همین دلیل نیز راهی که آمریکا و کشورهای مستکبر در منطقه خاورمیانه می روند؛ به ناکجاآباد ختم می شود.

 

ازدواج به هنگام، آسان و معنوی؛ سه درس مهم وصلت امام علی و حضرت فاطمه

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه بجنورد با اشاره به سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) و روز ملی ازدواج، با بیان این که در وصلت امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) سه درس مهم وجود دارد، افزود: ازدواج این دو معصوم به هنگام و آسان بود و به صورت امری قدسی و معنوی انجام شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر این که باید این اصول از سوی جوانان امروزی نیز رعایت شود، اظهار داشت: متأسفانه غالب ازدواج های امروزی بسیار دیر و نا به هنگام و همراه با تشریفات و چشم و هم چشمی های مخرب صورت می گرد.

 

وی اضافه کرد: تأسف بیشتر زمانی است که در می یابیم برخی از مراسم های ازدواج جوانان اسلامی به معصیت و گناه آلوده می شود در حالی که اصل ازدواج امری قدسی و معنوی است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان این که نباید اجازه دهیم بنیان خانواده بر معصیت و گناه دایر شود، اظهار کرد: تداوم این رویه سبب می شود آینده جامعه اسلامی و خانواده های مسلمان به خطر بیفتد./9314/پ201/ب4

ارسال نظرات