۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۲۲۴۵۶۶
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

جشن عاطفه ها حرکتی ارزشمند در جهت تقویت همبستگی ملی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران گفت: جشن عاطفه‌ها ارزشمندترین حرکت‌ مردمی برای کمک به نیازمندان است و سبب تقویت همبستگی ملی می‌شود.
امام جمعه نوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نوشهر، حجت‌الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران عصر امروز در جشن بزرگ عاطفه‌ها که در نوشهر برگزار شد گفت: جشن عاطفه‌ها از ارزشمندترین حرکت‌های مردمی برای کمک به نیازمندان است و سبب تقویت همبستگی ملی می‌شود.

 

وی از جشن نیکوکاری تبلور حس نوع دوستی و مهرورزی یاد کرد و گفت: این اقدام یکی از سنت های حسنه اسلامی است که همواره مورد تأکید بزرگان دین ما بوده است.

 

امام جمعه نوشهر با اشاره به این که در اندیشه اسلامی، ثروت وسیله خیر است، نه هدفی برای مرد مؤمن، و به این صورت انسان مؤمن باید در انفاق و اعطا و کمک به مستمندان عجله کند، افزود: کمک به فقرا و انسان های مستمند مهم ترین شاخصه جامعه اسلامی است.

 

مدیر حوزه علمیه نوشهر، انفاق و کمک به دیگران را یکی از مهم ترین سفارش های ائمه معصومین(ع) دانست و خاطرنشان کرد: پیامبران و امامان معصوم ما شیعیان پیشگام این عرصه الهی بودند.

 

حجت الاسلام مشایخ با اشاره به این که ملت مسلمان و مؤمن ایران اسلامی هر ساله با حضور پرشور خود در پایگاه های کمیته امداد حس نوع دوستی و احسان را به همه دنیا ثابت می کنند، گفت: مردم نیکوکار در این روز حضور مهربانانه خود را در همدلی با دیگران نشان می دهند.

 

وی با بیان این که دین مبین اسلام و آموزه های فرهنگی ایران، همواره بر دستگیری از مستمندان، کمک به نیازمندان و به نوعی حمایت از محرومان جامعه تاکید داشته اند، خاطرنشان کرد: آنچه از آیات قرآن به دست می‌آید این است که احسان، نوعی گذشت از حق شخصی و ایثار است.

 

حجت الاسلام مشایخ بیان داشت: احسان و مردم‌داری، اخلاق زیبنده مسلمانی است که می‌خواهد از الگوهای دینی و ارزش‌های مکتبی الهام گیرد و زندگی اسلامی را به وجود آورد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انسان ها در سایه فضیلت‌هایی همچون گذشت، بخشش، ایثار و همدلی، روح انسانی می‌یابند، ادامه داد: در جامعه‌ای که بر مبنای الگوی اسلامی و مکتب علوی تشکیل شده است، مسلمان نمی‌تواند در برابر نیازها و گرفتاری‌های برادران دینی خود بی‌تفاوت باشد.

 

وی با بیان این که شاد کردن دل مؤمن و شاد کردن دیگران از اجر و پاداش دنیوی و اخروی بسیار زیادی برخوردار است، ادامه داد: انفاق و دستگیری از محرومان مهم ترین شاخصه یک فرد مؤمن و مسلمان است.

 

حجت الاسلام مشایخ با تأکید براین که جامعه اسلامی و انقلابی ما، باید به پیروی از پیشوای محرومان حضرت علی علیه السلام روح و جان خود را با ایثار و انفاق صفایی تازه بخشد، تصریح کرد: دستگیری از محرومان و مستمندان، همواره جزو وظایف ملی و مذهبی مردم ایران بوده است.

 

وی با بیان این که کمک‌رسانی به افراد یکی از کارهایی است که خداوند دوست دارد، تصریح کرد: سنت حسنه احسان و نیکوکاری و کمک به همنوع در دین مبین اسلام مورد تاکید قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام مشایخ با اشاره به مهم‌ترین هدف برگزاری جشن عاطفه‌ها، عنوان کرد: رسیدگی به حال محرومان، ارائه خدمات به دانش‌آموزان نیازمند، کمک به امر تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان و ترویج روحیه نوع‌‌دوستی و انفاق از مهم‌ترین اهداف عمده این جشن است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات