۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۲۲۷۰۰۷
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

اخلاق در جامعه نیازمند اصلاح است

خبرگزاری رسا ـ مدیرحوزه های علمیه لرستان با اشاره به نقش مبلغان در جامعه و بین مردم، گفت: مبلغان باید تلاش کنند اخلاق را در جامعه اصلاح کنند.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان، صبح امروز در مراسم گردهمایی مبلغان خواهر و برادر، که در سالن همایش مرکز مدیریت حوزه های علمیه لرستان برگزار شد، گفت: امید است مبلغان در این گردهمایی ها بهره مندی لازم را ببرند.

حجت الاسلام مبلغی دستورات دین مبین اسلام را به سه دسته معارف و اصول اعتقادی، دستورات دین اسلام در راستای برپایی نماز، روزه و اصول اخلاقی بیان کرد.

مدیر حوزه های علمیه لرستان خاطرنشان کرد: اصول اخلاقی دینی، تضمین کننده اخلاق برای جامعه و فرد است که مبلغان و روحانیان در ایام تبلیغ خویش باید این مسأله را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به این که اخلاق نیکو هدف بعثت پیامبر(ص) بود، افزود: پیامبر(ص) برترین نمونه اخلاق در جامعه و بهترین الگو برای آحاد جامعه است.

حجت الاسلام مبلغی با تأکید بر این که اخلاق باید در جامعه اصلاح شود، بیان داشت: روحانیت باید مروج اخلاق باشد و در این راستا وظیفه سنگینی بر دوش دارند که باید رفتار و اخلاق مردم جامعه را اصلاح کنند.

وی با بیان این که روحانیت هدایت گری جامعه را برعهده دارد، خاطرنشان کرد: وظیفه بزرگ روحانیت تصحیح اعتقادات مردم و جلوگیری از رواج خرافات در جامعه است.

مدیر حوزه های علمیه لرستان اعتقادات را زیربنای اعمال و رفتار انسان بیان کرد و افزود: اگر اعتقادات مردم درست شود، رفتارهای آنان درست می شود؛ چراکه اعمال و رفتار انسان ها براساس باورهای آنان است.

وی در ادامه با تأکید براین که روحانیت باید آراسته به علوم قرآنی و فقه باشد، تصریح کرد: مبلغ و روحانی آنچه را که فرا می گیرد باید در جامعه پیاده کند تا در هدایت مردم موفق عمل کند.

حجت الاسلام مبلغی در ادامه با اشاره به پیش رو بودن ماه محرم، خاطرنشان کرد: این ایام فرصت مناسبی برای ترویج و تقویت ارزش های اسلامی و باورهای دینی مردم است.

وی با بیان این که این ایام بهترین زمان برای تبلیغ دین اسلام است، تأکید کرد: مبلغان باید با توجه به شرایط امروز جامعه اسلامی و تهاجم فرهنگی در برابر خنثی کردن این توطئه ها و انحرافات تلاش کنند./9459/پ202/ب2

ارسال نظرات