۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۲۲۷۵۸۲
مدیر حوزه علمیه بناب:

رسالت روحانیت ترویج فریضه تذکر لسانی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین بنابی گفت: کاهش وقوع جرائم در ماه محرم نشان از اثرگذاری موعظه و منبر روحانیت دارد.
حجت الاسلام والمسلمين عبدالمجيد باقري بنابي، مدير حوزه علميه حضرت ولي‌عصر(عج) بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب عصر امروز در کارگاه آموزشی پیشگیری از وقوع جرم مبلغان دینی و روحانیان شهرهای بناب و ملکان اظهار داشت: ایام تبلیغی ماه محرم و صفر بهترین فرصت برای تبیین شعائر اسلامی است.

 


وی با بیان این‌که کاهش وقوع جرائم در ماه محرم نشان از اثرگذاری موعظه و منبر روحانیت دارد، خاطرنشان کرد: مبلغان اعزامی در محرم باید این فرصت مناسب را برای ترویج شعائر دینی و اسلامی مغتنم بدانند و عموم مردم را با آسیب‌های مختلف اجتماعی آشنا کنند.

 


حجت الاسلام والمسلمین بنابی با تشریح فلسفه نهضت حسینی ادامه داد: هدف قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بود و در این زمینه همه وظیفه داریم با تأسی از نهضت عاشورا این فریضه مقدس را در جامعه ساری و جاری کنیم، در حقیقت رسالت روحانیت ترویج این فریضه مهم الهی است.

 


مدیر حوزه علمیه بناب یکی از ویژگی‌های مهم این ایام را توجه همگانی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: اثرات مثبت و سازنده امر به معروف و نهی از منکر در پیشگیری از جرم و جنایت به قدری مهم و قابل توجه است که آیات قرآنی صراحتا اجرای این فریضه را بر عهده همگان نهاده است.

 


وی با بیان این‌که اگر این سنت حسنه به نیکی در جامعه احیا و عملی شود، جامعه از هرگونه بزه و جرم و جنایت پاک خواهد شد، گفت: توسعه و ترویج فریضه مقدس امر و به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است، طلاب و روحانیت بایستی برای تحقق همین هدف گام بردارند.

 


مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب خواستار تبیین مسائل روز مهم جهان اسلام و اولویت های اصلی نظام در منابر و مجالس وعظ دهه اول ماه محرم از سوی مبلغان اعزامی و روحانیان بومی منطقه شد و گفت: دشمنان اسلام و تشیع با انحراف اخلاقی و فساد جوانان شیعه به اهداف شوم خود خواهند رسید، غافل از این‌که مکتب عاشورا ضامن این نظام و ملت است.

 


همچنین حجت‌الاسلام مجتبی نظری، اساتید حوزه و دانشگاه تبریز زمان‌شناسی را از ضرورت‌های مهم برای امر تبلیغ عنوان کرد و اظهار داشت: دشمن با همه توان و ابزار خود همانند ماهواره و اینترنت در جبهه فرهنگی وارد شده است، امروز غرب با صرف بودجه‌های کلان و اعمال حمایت‌های نامحدود در این زمینه تنها با هدف جدایی جوامع از فرهنگ دینی تلاش می‌کند.

 


مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز با تأکید بر این‌که تمامی برنامه‌های دشمن در راستای فراموشی و یا انحراف در مکتب عاشوراست، تصریح کرد: متأسفانه ظهور مکاتب عرفانی کاذب، گسترش وهابیت، رواج خرافات و فساد در میان جوانان و توسعه کلیساهای خانگی در کشور از مصادیق تلاش دشمن جهت جدایی جامعه ایران از فرهنگ دینی است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات