۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۲۲۸۱۳۳
حجت الاسلام پناهیان:

مسؤولان سیاسی کشور سال‌ها است ادبیات امام را فراموش کرده‌اند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و داشگاه با بیان این‌که مسؤولان سیاسی کشور سالها است ادبیات امام خمینی(ره) را فراموش کرده اند، گفت: امام(ره) می فرمود: ما باید فدای اسلام شویم، ولی همه برعکس این را می خواهند.
پناهيان پناهيان پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام  علیرضا پناهیان در هیأت انصار المهدی که ظهر امروز در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به آسیب های رشد معنوی در انسان و جامعه گفت: دین را اگر فهمیدیم باید برای آن فداکاری کنیم در غیر اینصورت دین آسیب پذیر می شود، همه می خواهند از دین کسب منفعت کنند پیامبر اسلام(ص) از یک جوانی خوششان می آمد و از مهارت وی سوال کردند، وقتی متوجه شدند که مهارتی ندارد فرمودند: از چشمم افتاد، گفتند چرا؟ حضرت در پاسخ فرمود: این شخص حرفه ای ندارد و در آینده می خواهد از دین خود کسب منفعت کند.

 

وی در ادامه افزود: زراره در خدمت امام صادق(ع) یک آروزی خوب داشت، می گفت ای کاش امام رییس عالم می بود، مثل این دعایی که ما برای ظهور امام زمان(ع) داریم، اما امام صادق(ع) در جواب فرمود: اگر چنین می شد تو شبانه روز برای اصلاح جامعه می بایست فعالیت کنی، گاهی اوقات ائمه اطهار(ع) به شدت در برابر برخی اظهارات برخورد می کردند.

 

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به یکی از آسیب های رشد معنوی تصریح کرد: پر توقعی و دین را در خدمت خود در آوردن یکی از آسیب های رشد معنوی است اما دین چنین نیست که در خدمت ما قرار گیرد، انسان پس از دین دار شدن می بایست دین را اصل و خود را فرع قرار دهد.

 

این استاد حوزه با بیان اینکه باید به ادبیات حضرت امام(ره) توجه شود تاکید کرد: مسوولان سیاسی کشور سالها است که این ادبیات را فراموش کرده اند، امام(ره) می فرمود: ما باید فدای اسلام شویم، ولی همه برعکس این را می خواهند و در جایی دیگر فرمودند: اینکه با ما دشمنی می کنند به خاطر اسلام است و گرنه ما که چیزی نیستیم!

 

حجت الاسلام پناهیان در ادامه افزود: اگر برای دین فداکاری نکنیم خود ما برای دین معضل می شویم، گاهی دیده می شود بعضی از طلاب دنبال این هستند که جایی استخدام شوند و حقوق مناسبی داشته باشند، نباید اینطور باشد و یک طلبه برای دین باید از خودگذشتگی داشته باشند، یک طلبه باید اینگونه باشد که اگر برای یک پست التماسش را کردند قبول نکند، وقتی روحیه طلبگی بشود کارمندی، دیگر از یک دانشجوی مذهبی نمی شود توقع داشت که برای دین فداکاری کند.

 

وی با بیان اینکه اشتباه قابیل این بود که پر توقع بود خاطرنشان کرد: تمع و خودبزرگ بینی باعث شد که قابیل آن عمل را انجام دهد، گاهی پیامبر اکرم(ص) به افرادی که می خواستند تازه مسلمان شوند آسیب های دین را بفهمانند می فرمودند: می توانی به دستور خدا پدر خود را به خاطر دین به قتل برسانی؟ البته حضرت بعد قبول این مطلب توسط شخص متذکر می شدند که خدا چنین دستوری نمی دهد، این کار یعنی چقدر می توانی برای دین از خود بگذری.

 

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به صفات امام علی (ع) در پایان افزود: نمونه شخصی که ذره ای توقع از دین ندارد امیر مومنان امام علی(ع) است./811/پ202/ب4

ارسال نظرات