۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۲۲۹۷۲۱
آیت الله علما:

قیام امام حسین تا ابد مسیر اسلام را مشخص کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: تأثیر گذاشتن بر دیگر ملت ها نیازمند برنامه ریزی های منسجم و دقیق است، اگر می خواهیم عشق حسینی را به دیگر ملت های جهان معرفی کنیم بایستی با برگزاری منسجم عزاداری ها به معرفی آن کمک کنیم.
حجت الاسلام والمسلمين علما امام جمعه و نماينده ولي فقيه در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، در خطبه های نماز جمعه این شهر، گفت: کربلا یک دانشگاه حقیقی و جاودانه برای اهل معرفت است و از هر واقعه آن می توان درس های زیادی گرفت، درس هایی که هرکدام آن ها برای سعادت انسان کافی است.

 


وی ادامه داد: امام حسین (ع) در شرایطی قیام کرد که زشتی ها جای زیبایی را گرفته بود و عده ای به نام اسلام و پیامبر (ص) بدترین ظلم ها را در حق مسلمین روا می داشتند، در چنین شرایطی بود که حضرت سید الشهدا (ع) دست به قیامی بزرگ و تاریخی زد و این حرکت امام حسین(ع) کاخ ظلم و جور را ویران کرد و مسیر اسلام حقیقی را به همگان تا ابد نشان داد.

 


آیت الله علما افزود: مردم کرمانشاه در عزاداری های محرم امسال نشان دادند که عشق به اهل بیت(ع) و به ویژه ابا عبدالله الحسین (ع) یک عشق ذاتی برای آن هاست و هیچ وقت این علاقه تمام شدنی نیست.

 


وی تصریح کرد: کرمانشاه نزدیکترین نقطه به عتبات عالیات و کربلای معلا است و باید پرشورترین مراسم عزاداری متعلق به این استان باشد و همانند استان های زنجان و اردبیل آوازه این عزاداری به کل دنیا برسد.

 


خطیب جمعه کرمانشاه خاطر نشان کرد: دیار کرمانشاه به عنوان مسیر عبور کاروان زائران عتبات محلی برای پذیرایی از عاشقان ائمه بوده است همین مسأله
باعث شده است که عشق به امام حسین(ع) در میان کرمانشاهیان کوچک و بزرگ نشناسد و همه کرمانشاهیان در طول تاریخ خادمان زائران باشند.

 


نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: هیچ چیزی مانند محفل عزای امام حسین (ع) نمی تواند این گونه تجمعاتی را شکل بدهد، باید از سال آینده شرایطی فراهم کرد تا مردم کرمانشاه که به راستی عاشق اهل بیت و امام حسین (ع) هستند نیز در تجمعاتی باشکوه، روح عزاداری واقعی را به نمایش بگذارند.

 


امام جمعه کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: امام حسین (ع) راهنمای انسان های آزادی خواه جهان است و مردم فلسطین نیز با تأسی از روحیه ظلم ستیزی حضرت سید الشهدا (ع) با دست خالی به جنگ افرادی رفتند که سرزمینشان را به زور و ناحق غصب کرده اند.

 


آیت الله علما گفت: تأثیر گذاشتن بر دیگر ملت ها نیازمند برنامه ریزی های منسجم و دقیق است، اگر می خواهیم عشق حسینی را به دیگر ملت های جهان معرفی کنیم بایستی با برگزاری منسجم عزاداری ها به معرفی آن کمک کنیم./967/پ202/ب4

ارسال نظرات