۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۲۳۲۹۷۷
امام جمعه تهران:

اساس طلبگی خدمت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه اساس طلبگی خدمت است، گفت: طلبه برای خدمت آمده، امام زمان(ع) نوکر می خواهد، ما باید نوکری را تمرین کنیم.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي در مراسم بزرگداشت آيت الله بهاءالديني در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران در همایش طلاب جدید الورود شهر تهران که صبح امروز در مصلای حرم عبدالعظیم حسنی برگزار شد با بیان اینکه اساس طلبگی خدمت است، تصریح کرد: طلبه برای خدمت امده، امام زمان(ع) نوکر می خواهد، ما باید نوکری را تمرین کنیم، طلبگی یعنی ادب، تواضع و مردم داری، امام زمان راضی نیست طلبه لحظه ای از عمر خود را در غیر راهش مصرف کند، ما آمده ایم تا اجیر امام زمان(ع) باشیم.

 

وی افزود: طلبه باید این مطلب که ما آمده ایم تا به جایی دیگر برویم نه برای اینکه اینجا بمانیم را همیشه در نظر داشته باشد، اگر این مطلب را فهمیدیم رسالت طلبگی خود را انجام داده ایم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به وجود امتحانات الهی در زندگی ابراز داشت: سراسر زندگی امتحان است اگر انسان حواسش نباشد بازنده است، عمرش هدر رفته و گرفتار حسرت و ندامت می شود، تمام امور ما تحت نظارت است،  نه تنها دروس امتحان دارد، بلکه به نیت نیز نمره داده می شود، طلبه ای که بی وضو سر کلاس رفته و درس می خواند یا مباحثه می کند غافل از این است که در پیشگاه خداوند قرار دارد.

 

وی افزود: نگاه کردن و برخورد با دیگران یک امتحان الهی است، باید هرکجا می رویم دیده شود که طلبه در راه بندگی است، طلبه باید پای پدر و مادر خود را ببوسد تا بفهمد که برای آقایی نیامده است بلکه برای بندگی در این راه قدم گذاشته است.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مساله بعدی در چرایی زندگی این است که خداوند از ما بندگی خواسته است اظهار داشت: ما آمده ایم تا بنده باشیم، پیامبر اکرم(ص) در جواب شخصی که گفت چرا شما در این سن اینقدر شکسته به نظر می رسید، فرمود: سوره هود من را پیر کرد، در این سوره دستور به استقامت داده شده، طلبگی میدان جهاد، ایثار و از خود گذشتگی است.

 

وی با اشاره به اینکه اسلام دین نجات خود و دیگران است خاطرنشان کرد: کسی که به امور مسلمین رسیدگی نکند مسلمان نیست، دین ما دین مبارزه با همه بدی ها، کجی ها، ریا و ربا می باشد، این دین زنده و زندگی بخش است.

 

این استاد حوزه با اشاره به زمان شناسی طلاب علوم دینی تاکید کرد: آیا ماموریت این است که فقط مستحبات را انجام دهیم یا بر اساس اولویت ها کارهای خود را پیش برده و به جلو برویم؟ باید این را بدانیم نماز بدون ولایت ارزش ندارد، شما حکومت صالحان را پرورش می دهید، باید در ماموریت خود استقامت داشته و مانند حضرت ابراهیم(ع) که تمام زندگی خود را برای خداوند قرار دهید.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به وظیفه طلاب گفت: یکی از کارهایی که باید طلبه انجام دهد این است که سیره زندگی علما را بررسی کند، باید بدانیم امام زمان(ع) از ما چه می خواهد، آنچه از اهمیت برخوردار می باشد این است که ما عالم با معرفت می خواهیم، ما باید طلبگی خود را مانند بندگی بدانیم.

 

وی افزود: خدا می خواهد ما عالم شده و مظهر علم و قدرت او شویم، خدا تمام اسباب را فراهم کرده تا ما به سوی علم برویم و آیینه علم او شویم، علم نور است، درس  خواندن همراه با اخلاص انسان را نورانی می کند و خداوند در صورت داشتن اخلاص به انسان توفیق نماز اول وقت و برکت در زندگی می دهد./811/پ202/ب4

ارسال نظرات