۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۲۳۴۸۳۰
استاندار سمنان:

امر به معروف و نهی از منکر در رأس فعالیت های هیئات مذهبی باشد

خبرگزاری رسا ـ استاندار سمنان گفت: هیأت های مذهبی باید تلاش کنند تا عمل به فریضه مهم امربه معروف و نهی‌از‌منکر و اقامه نماز اول وقت به عنوان درون‌مایه و فلسفه قیام حسینی در جامعه گسترش یابد تا فرزندان این مرز و بوم حسینی و زینبی پرورش پیدا کنند.
شوراي هيأت مذهبي شهرستان سمنان امر به معروف و نهي از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، محمد وکیلی، استاندار سمنان عصر امروز در نشست هم‌اندیشی مسؤولان و فعالان هیئات مذهبی شهرستان سمنان که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی ولایت، اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت هیئات مذهبی و شور و اخلاص دست اندرکاران این مجموعه‌ها در پررنگ‌تر شدن هر ساله عشق و ارادت مردم به امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا، تأثیری غیر قابل انکار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده اسلام هر ساله با بهره‌گیری از رسانه‌های پرشمار خود میلیون‌ها ساعت برنامه بر علیه ارزش‌ها و عقاید اسلامی تولید و پخش می‌کنند و هدف اصلی آنان شیعیان هستند، افزود: عداوت دشمن با مذهب و اعتقادات تشیع موجب شده آنان تمام قدرت نرم افزاری و سخت افزاری خود را جهت ضربه زدن به شیعه و مکتب حسینی به میدان آورند.

 

نماینده عالی دولت در استان سمنان پرداختن هیئات مذهبی به افزایش آگاهی‌های نسل جوان جامعه در مباحث اعتقادی، اخلاقی و احکام اسلامی را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: فراموش نکنیم که جوانان هدف اصلی دسیسه‌ها و هجوم فرهنگی و اجتماعی دشمن هستند و برای مقابله با این جنگ نرم دشمن وحدت و اتحاد مهمترین سلاح و دفاع ما است.

 

استاندار سمنان با بیان اینکه قومی که فاقد ارزش‌های اخلاقی باشد محکوم به فنا است، خاطر‌نشان کرد: هیأت های مذهبی باید تلاش کنند تا عمل به فریضه مهم امربه معروف و نهی‌از‌منکر و اقامه نماز اول وقت به عنوان درون‌مایه و فلسفه قیام حسینی در جامعه گسترش یابد تا فرزندان این مرز و بوم حسینی و زینبی پرورش پیدا کنند.

 

اشعار مداحان باید موجب ارتباط نسل امروز با فرهنگ عاشورا شود

استاندار سمنان با توصیه به مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) نسبت به پرداختن بیش از پیش به واقعیت‌های انسان‌ساز قیام کربلا و عاشورای حسینی و آشنا کردن مخاطبان با بن‌مایه‌های فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: اشعار مداحان باید موجب ارتباط نسل امروز با فرهنگ عاشورا شود و از مهم ترین‌ راهکارهای رسیدن به این هدف غنی‌تر شدن محتوای سروده‌ها و نوحه‌ها است.

 

وکیلی با اظهار امیدواری نسبت به اثر بخشی بیش از پیش عزاداری‌های ایام محرم و صفر و به‌ویژه اربعین حسینی بر نسل جوان و تعالی فضای معنوی جامعه تصریح کرد: البته از این موضوع مهم نباید غافل شویم که هیأت و مجموعه‌های مذهبی تنها برای برگزاری سوگواری ایام شهادت اهل‌بیت(ع) به وجود نیامده‌اند و باید ولادت‌ها و ایام شادی خاندان رسول‌الله نیز به خوبی مورد توجه قرار گیرد.

 

وی خواستار نظارت بیشتر سازمان تبلیغات اسلامی بر عملکرد و محتوای فعالیت مداحان و ذاکران و هیإت‌های مذهبی شد و افزود: متأسفانه ورود برخی باورهای نادرست به آیین‌های عزاداری موجب به نمایش در آمدن چهره‌ای مخدوش از زیبایی‌های معنوی این سنت‌های دینی می‌شود که باید با شیوع این موارد برخورد اصولی شود.

 

148 هیأت مذهبی در شهرستان سمنان فعالیت می‌کنند

 حجت الاسلام غلام‌رضا زاهدی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان نیز در این مراسم با اشاره به وجود 73 مسجد، حسینیه و تکیه در سطح این شهرستان گفت: 148 هیئت مذهبی در شهرستان سمنان فعالیت می‌کنند که از این تعداد، 73 هیئت ویژه آقایان، 35 هیئت مخصوص بانوان، 35 هیئت دانش آموزی و پنج هیأت دانشجویی است.

 

وی هیئات مذهبی را خط مقدم جبهه فرهنگی کشور در مقابل تهاجم دشمن و فعالان این هیأت‌ها را سربازان حقیقی حفظ ارزش‌ها و شعائر دین نامید و خاطر نشان کرد: هیأت‌های مذهبی بهترین بازو‌ها برای اصلاح ناهنجاری‌های فرهنگی جامعه هستند و دفاع از مکتب و عقاید اسلامی و شیعی را وظیفه خود دانسته و بدین مسؤولیت افتخار می‌کنند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان خادمان و فعالان هیأت مذهبی را پرچم‌داران آئین‌های مذهبی در داخل و خارج از کشور عنوان کرد و افزود: فعالیت‌های هیأت‌ها و فعالان فرهنگی و مذهبی نباید تنها به ماه‌های محرم و صفر خلاصه شود بلکه باید در تمام طول سال و مناسبت‌های دیگر استمرار یابد و زمینه ساز رضایت اهل‌بیت(ع) از ما شود.

 

گفتنی است، سخنان حجت الاسلام محمد باقر عبدوس، امام جمعه موقت سمنان و رمضان جدیدی، رییس شورای هیأت مذهبی شهرستان سمنان و توصیه آنها بر حفظ وحدت رویه در بین هیأت‌ها برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر سوگواری‌های دهه پایانی ماه صفر و تصمیم‌گیری درباره تجمع بزرگ عزاداران اربعین حسینی در میدان امام خمینی(ره) این شهر و حرکت به سوی بارگاه مطهر امامزاده یحیی(ع) از دیگر قسمت‌های این جلسه بود./977/پ202/ب6

ارسال نظرات