۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۲۳۴۸۷۴
استاد حوزه علمیه:

پدر و مادر از اسباب امتحانات الهی برای هدایت فرزندان هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد درس اخلاق حوزه با اشاره به اهمیت احترام به والدین گفت: گاهی خداوند به وسیله پدر و مادر، فرزندان را امتحان می کند.
حجت‌الاسلام قائمي، استاد اخلاق حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اصغر قائمی، استاد درس اخلاق حوزه شب گذشته در هیأت عزاداری منتظران حضرت مهدی (عج) با اشاره به حدیث رسول اکرم (ص) در رابطه با برکات احترام به پدر و مادر گفت: هر فرزند شایسته و با ایمانی که بر پدر و مادر خود نظر با محبت کند خداوند ثواب حج را در پرونده اعمال او می نویسد.

 

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) سه چیز را با فضیلت ترین اعمال دانست و تصریح کرد: ادای نماز در وقت خود، نگاه به چهره پدر و مادر و جهاد در راه خداوند با فضیلت ترین اعمال هستند.

 

کارشناس رادیو معارف افزود: اهمیت احترام به پدر و مادر به اندازه ای است که اگر پدر یا مادر به فرزند امری کردند و زمان نماز اول وقت هست با توجه به سفارش بر انجام نماز اول وقت، ابتدا باید فرمان والدین انجام شود و بعد به نماز ایستاد.

 

حجت الاسلام قائمی در یک مورد نافرمانی از والدین را جایز دانست و اظهار داشت: اگر پدر و مادر امر به منکر کردند در این مورد فرزندان نباید اطاعت کنند.

 

وی تصریح کرد: در موارد مستحب مانند سفر زیارتی، نماز، مستحبات نماز و دیگر اعمال، شرعا باید از امر یا نهی پدر و مادر اطاعت کند.

 

استاد اخلاق حوزه به امتحان فرزندان در زمینه احترام به والدین اشاره کرد و ابراز داشت: زمانی که والدین سالخورده شده و کم حوصله می شوند باید توجه داشت کم ترین بی احترامی صورت نگیرد که خداوند گاهی اوقات به وسیله پدر و مادر فرزندان را امتحان می کند.

 

حجت الاسلام قائمی یکی از مهم ترین مسائل در احترام به والدین را زمان ازدواج ذکر کرد و گفت: فرزندان باید مراقب باشند در موارد حساس زندگی مانند ازدواج به والدین احترام گذاشته تا با بی تجربگی تن به ازدواج های غلط ندهند که منجر به طلاق شود./1322/پ202/ب4

ارسال نظرات