۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۲۴۳۴۴۲

مسابقات قرآن روستائیان و عشایر آذربایجان شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ بیست وچهارمین دوره مسابقات قرآن مناطق روستایی و عشایری استان آذربایجان شرقی با هدف ترویج و توسعه فرهنگ و معارف قرآنی برگزار شد.
مسابقات قرآن کريم

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجید نجفی، مسؤول کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر آذربایجان شرقی امروز در جمع حبرنگاران گفت: بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم مناطق روستایی و عشایری استان با هدف ترویج و توسعه فرهنگ و معارف قرآنی برگزار شد.

 

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی و مسؤول کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر با اشاره به دسیسه های مستمر دشمنان اسلام در ابعاد مختلف به ویژه در مسائل فرهنگی در جهت مقابله آگاهانه و علمی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان و نیز شناساندن و معرفی کردن اسلام راستین تمسک و رجعت واقعی به معارف و متون قرآنی را یک ضرورت و اولویت کار فرهنگی بیان کرد.

 

وی افزود: برگزاری مسابقات قرآن کریم هم با همین رویکرد اجرا می شود تا ذره ای از معارف قرآن حاصل شود چون قرآن کریم در برگیرنده عالى ترین معارف الهى در زمینه شناخت خداوند متعال، اسما و صفات الهى، اسرار توحید، ویژگی هاى سفیران و پیامبران الهى، اسرار جهان غیب، سنت هاى حاکم بر جامعه هاى بشرى، شناخت انسان و فرجام کار او، اخبار غیبى مربوط به گذشتگان و آیندگان است و هم چنین حاوى نظام هاى اجتماعى، حقوقى، اقتصادى و سیاسى است که بشر براى سعادت و خوشبختى جاودانه خود به آن نیاز دارد.

 

حجت الاسلام نجفی ادامه داد: 85 نفر در رشته های حفظ ده جزء (ویژه برادران و خواهران)، حفظ کل (ویژه برادران و خواهران ) و قرائت کل ویژه برادران از طریق شهرستان ها معرفی و در دبیرخانه کمیته روستایی و عشایری دهه فجر ثبت نام کرده بودند که امروز به رقابت با یکدیگر پرداختند.

 

مسؤول کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر آذربایجان شرقی ادامه داد: بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم مانند سال های گذشته و برابر دستورالعمل مربوطه در چهار مرحله (دهستانی، شهرستانی، استانی و کشوری ) برگزار شد.

 

وی افزود: نفرات برگزیده و برتر رشته های مسابقات مرحله استانی به مرحله کشوری راه یافتند. این مسابقات همه ساله در مشهد مقدس برگزار می شود که طی سال های گذشته هر سال دو نفر از تیم اعزامی حائز رتبه اول کشوری بوده اند./935/پ202/ب6

ارسال نظرات