۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۲۴۷۸۵۶
در راستای انتخاب رییس جمهور آینده لبنان؛

دیدار همپیمان حزب الله با نخست وزیر سابق لبنان

خبرگزاری رسا ـ نخست‌وزیر اسبق لبنان با رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح در پارلمان دیدار و درباره آخرین تحولات سیاسی این کشور با یکدیگر گفت‌وگو کردند.
ميشل عون

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سعد الحریری نخست وزیر اسبق لبنان با میشل عون رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح در پارلمان این کشور دیدار و درباره آخرین تحولات سیاسی در این کشور با یکدیگر گفت وگو کردند.

 

ال.بی.سی در این‌باره گزارش داد، الحریری در «بیت الوسط» با میشل عون دیدار کرد و در این دیدار جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان هم عون را همراهی کرد.

 

 

طی این دیدار طرفین آخرین تحولات سیاسی در منطقه و لبنان را مورد بحث و گفت‌وگو قرار دادند.

 

 

این دیدار در شرایطی برگزار می شود که لبنان از 25 ماه مه گذشته با پایان یافتن دوره ریاست جمهوری میشل سلیمان با خلأ سیاسی مواجه شده و سیاستمداران این کشور هنوز نتوانسته‌اند بر سر یک نامزد، توافق کنند. دعوت‌های پی در پی رئیس پارلمان نیز به منظور پایان دادن به خلأ سیاسی راه به جایی نبرده و به جز جلسه نخست، سایر جلسه به علت به حد نصاب نرسیدن شمار نمایندگان تشکیل نشدند.

 

 

بر اساس این گزارش، این نخستین بار نیست که لبنان با خلأ ریاست جمهوری در تاریخ سیاسی خود رو به‌ رو شده است بلکه پیش از انتخاب «میشل سلیمان» به عنوان رییس جمهور، این کشور مدتی را بدون رئیس جمهور سپری کرده بود.

 

 

بر اساس نظام تقسیم قدرت در لبنان، رئیس جمهور باید از مسیحیان مارونی، نخست وزیر سنی و رییس پارلمان شیعه باشد.

 

احزاب 8مارسی بر ریاست جمهوری میشل عون تاکید دارند و در مقابل جریان 14 مارس به دنبال ریاست جمهوری سمیر جعجع رهبر پیشین نیروهای فالانژیست هستند./983/د102/ک

ارسال نظرات