۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۵۱۰۱۹
وزیر خارجه ونزوئلا:

سیاست خارجی آمریکا را به رسمیت نمی‎شناسیم

خبرگزاری رسا ـ وزیر خارجه ونزوئلا ضمن انتقاد از سیاست‌های جنگ‌طلبانه و امپریالیستی آمریکا خواستار گفت‌وگو با این کشور در چارچوب قوانین بین‌المللی شده و اعلام کرد که وجود خشونت در ونزوئلا به معنای ایجاد ناآرامی‌ها در کل منطقه آمریکای لاتین است.
ونزوئلا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دلسی رودریگز وزیر امور خارجه ونزوئلا طی سخنانی روز گذشته، سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا را جنگ‌طلبانه و امپریالیستی خوانده و اعلام کرد که دولت کشورش این سیاست برون‌مرزی آمریکا را به رسمیت نمی‌شناسد.


رودریگز در ادامه سخنانش خواستار مذاکراتی بر پایه قوانین بین‌المللی و اصول برابری موجود با مقامات واشنگتن نیز شد.


وی همچنین در این رابطه تأکید کرد که سیاست‌های مداخله‌جویانه و ضد ونزوئلایی آمریکا علاوه بر به خطر انداختن آرامش و دموکراسی در این کشور، امنیت و نظم در تمامی منطقه و سایر کشورهای آمریکای لاتین را تهدید می‌کند.


وزیر امور خارجه ونزوئلا در بخشی از سخنان خود این‌طور بیان کرد که جمهوری بولیواری ونزوئلا دارای دولتی قانونی و مشروط بوده و این امر بسیار مهم است که تشدید خشونت در آن برابر با تشدید خشونت در کل منطقه است.


رودریگز در بخشی از سخنانش تصریح کرد که دولت ونزوئلا تمامی تلاش خود را برای محافظت از حاکمیت و دموکراسی کشور به کار گرفته و به صورت داوطلبانه قصد دارد اقدامات خود در جهت افزایش اتحاد منطقه‌ای را ادامه دهد.


در این راستا وی جنگ رسانه‌ای علیه کشورش از سوی آمریکا را که به وسیله نمایندگان اپوزیسیون در ونزوئلا انجام می‌گیرد، مورد سرزنش قرار داده و تأکید کرد که این افراد قصد لکه‌دار کردن چهره ونزوئلا را در دنیا دارند؛ چرا که اطلاعات دنیا در مورد ما به وسیله همین اقدامات در حال انحراف است.


نیکلاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا 12 فوریه گذشته از انجام کودتایی ضد دولتی و سازمان یافته توسط واشنگتن در این کشور خبر داده و اعلام کرد که برخی از اقدامات این کودتا با هدف کشتن وی و حمله به برخی نهادهای دولتی انجام شده است.


در این راستا وی از بعضی تصمیمات دولت بولیواری در مقابل اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا در شنبه گذشته خبر داد و تأکید کرد که به کمک آن‌ها می‌تواند جلوی پیشرفت سایر حملات و عملکردهای امپریالیستی علیه کشورش را بگیرد./994/ب102/د

ارسال نظرات