۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۲۵۲۰۴۵

بیش از 3 هزار و 500 طلبه در آذربایجان شرقی تحصیل می کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از سه هزار و 500 طلبه در مدارس علمیه استان که 19 حوزه برادران و 12 حوزه مربوط به خواهران است، مشغول به تحصیل هستند.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر حوزه های علمیه استان آذربایجان‌شرقی عصر امروز در جمع برگزیدگان جشنواره استانی علامه حلی در تبریز اظهار داشت: ظرفیت حوزه های علمیه آذربایجان شرقی بسیار بالاست و باید از نعمت خدادادی به نحو احسن استفاده کنیم.


وی با بیان این‌که مقام های برتر کسب شده طلاب استان، در سه رشته جشنواره سراسری نمونه ای از ظرفیت های آذربایجان شرقی است، خاطرنشان کرد: نخستین جشنواره علامه حلی وی‍ژه طلاب حوزه های علمیه استان امروز با معرفی نفرات برتر در سه رشته و در دو بخش برادران و خواهران برگزار شد.


حجت الاسلام انتظاری افزود: در این جشنواره از 57 طلبه برتر استان آذربایجان‌شرقی در نگارش کتاب سطح یک و دو، تحقیقات پایانی سطح دو و مقاله در سطح های یک تا چهار تقدیر شدند که بیشترین و بهترین آثار از حوزه علمیه تاریخی طالبیه تبریز ارسال شده بود.


مدیر حوزه های علمیه استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: 457 اثر رسیده از شهرهای تبریز، آذرشهر، بناب، جلفا، خسروشاه، شبستر، مراغه، مرند، میانه، هشترود، هادیشهر و شاهین دژ به جشنواره علامه حلی ارسال شده بود که سطح کیفی برخی از آثار در سطح بسیار مطلوب بوده و برای شرکت در مرحله کشوری معرفی خواهند شد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که هم اکنون 19 مدرسه علمیه برادران در استان فعالیت دارد که هفت مدرسه آن در تبریز، سه مدرسه در مراغه و بقیه در شهرهای هادی شهر، مرند، شبستر، تسوج، ملکان، بناب، آذرشهر، میانه و هشترود فعال است، خاطرنشان کرد: توسعه مدارس علمیه در سال‌های اخیر چشمگیر بوده است.


حجت الاسلام انتظاری با اشاره به تلاش آیت الله شبستری، ریاست عالی حوزه های علمیه استان مبنی بر توسعه مدارس علمیه و افزایش ظرفیت پذیرش طلبه در استان گفت: بیش از سه هزار و 500 طلبه در حوزه های آذربایجان شرقی که 19 حوزه برادران و 12 حوزه مربوط به خواهران است، مشغول به تحصیل هستند.


گفتنی است، نخستین جشنواره استانی علامه حلی وی‍ژه طلاب حوزه های علمیه آذربایجان شرقی با معرفی نفرات برتر در سه رشته و در دو بخش برادران و خواهران برگزار شد که در نهایت از صاحبان آثار برگزیده در رشته نگارش کتاب سطح یک و دو، تحقیقات پایانی سطح دو و مقاله در سطح یک تا چهار تقدیر شد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات