۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۲۵۵۰۲۰
معاون مرکز مدیریت حوزه های علمیه زنجان خبر داد؛

افزایش 70 درصدی حضور طلاب زنجانی در آزمون حدیث و تفسیر

خبرگزاری رسا ـ معاون مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان زنجان با اشاره به برگزاری آزمون حدیث و تفسیر قرآن کریم در زنجان گفت: در این آزمون که سوم اردیبهشت ماه در زنجان برگزار می شود با افزایش ثبت نام 70 درصدی مواجه هستیم.
حجت الاسلام علي ناصر

حجت الاسلام علی ناصر، معاون تهذیب و تبلیغ مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به برگزاری آزمون های سالانه قرآن و عترت در حوزه های علمیه کشور اظهار داشت: مسابقات قرآن و عترت در رشته های مختلف هر سال در حوزه های علمیه سراسر کشور برگزار می شود.

 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری آزمون مسابقات حدیث و تفسیر در زنجان افزود: یکی از بخش های مسابقات قرآن و عترت رشته های حدیث و تفسیر قرآن کریم است که همزمان با سوم اردیبهشت ماه در زنجان و در محل مسجد جامع زنجان برگزار خواهد شد.

 

این مسؤول در ادامه با اشاره به تعداد نفرات شرکت کننده در این دوره از مسابقات قرآن و عترت تأکید کرد: رشته های حفظ، ترتیل و قرائت قرآن کریم اسفند ماه سال گذشته در زنجان برگزار شد و نفرات برتر نیز به مسابقات کشوری آن اعزام خواهند شد و قرار بر این است که رشته های حفظ حدیث و تفسیر قرآن کریم که 50 نفر در آن نام نویسی کرده اند، همزمان با سوم اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شود.

 

معاون تهذیب و تبلیغ مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان در ادامه با بیان این که انتظارمان از طلاب بیشتر از این تعداد بود خاطر نشان کرد: انتظارمان از طلاب کمی بیشتر از این تعداد بود ولی امیدواریم که با بهبود بحث های اطلاع رسانی و برگزاری بهتر مسابقات با استقبال بیشتری روبرو باشیم هر چند که امسال نسبت به سال گذشته بیش از 70 درصد افزایش شرکت کننده داشتیم.

 

وی در ادامه با اشاره به انجام اقداماتی که به افزایش حضور طلاب در این مسابقات منجر خواهد شد افزود: باید سعی شود طلابی که در سطح استان برگزیده هستند از سوی مرکز مدیریت تجلیل شده و نوع آزمون و نوع اطلاع رسانی مسابقات نیز تغییر یابد که امیدواریم با انجام این اقدامات شاهد روند رو به رشد و افزایش حضور طلاب در این آزمون ها باشیم.

 

حجت الاسلام ناصر در پایان با اشاره به برنامه ها و فعالیت های قرآنی حوزه های علمیه استان در فصل تابستان گفت: برنامه ها و دستور العمل های برنامه های قرآنی مدارس علمیه استان از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم به دست ما رسیده است که انشاء الله بعد از تعطیلی دروس اجرایی خواهد شد./949/ت302/ب4

ارسال نظرات