۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۲۵۹۵۳۱
امام جمعه موقت تهران:

مذاکره‌‌کنندگان، مذاکره همراه با چاشنی تهدید را به هم بزنند/ تعرض آمریکا، پاسخ قاطع ملت را به همراه دارد

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله خاتمی با بیان این‌که مذاکره کنندگان عظمت و هیبت ملت ایران را حفظ کنند، گفت: مذاکره کنندگان اگر در مذاکرات ذره‌ای چاشنی تهدید دیدند، مجلس مذاکره را به هم بزنند.
آيت الله خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با بیان این که آمریکایی‌ها گفته‌اند با شکست مذاکرات هسته‌ای گزینه هسته‌ای علیه ایران روی میز است، بیان کرد:‌ پاسخ این سخن را مقام معظم رهبری دادند؛ اولا غلط می‌کنید متعرض ملت بزرگ ایران شوید.


وی ادامه داد: ثانیا دوره بزن و دررو گذشته، اگر قرار باشد دست از پا خطا کنید و متعرض ملت ایران شوید ملت تا آخر تعقیبتان می‌کند و شما را به روز سیاه می‌نشاند.


آیت‌الله خاتمی خاطرنشان: هشت سال ملت بزرگ ایران با شما جنگید، می‌خواهید بار دیگر شانستان را امتحان کنید و بدانید که ملت ایران درسی بزرگ به شما می‌دهد و به تعبیر امام راحل ملت بزرگ ایران دندان‌های آمریکا را در دهانش خرد خواهد کرد.


مذاکره کنندگان، مذاکره همراه با تهدید را به هم بزنند


امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که 5+1 این شعارها و حماسه‌های ملت ایران را ببیند، گفت:‌ نمونه‌ای از این حماسه در نماز جمعه‌های کشور است؛ مذاکره کنندگان عزیر ما که فرزندان این ملت هستند به این جمله رهبری توجه داشته باشند که عظمت و هیبت ملت ایران را حفظ کنند اگر در مذاکرات ذره‌ای چاشنی تهدید دیدند مجلس مذاکره را به هم بزنند که غیر قانونی است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در ماده 52 کنوانسیون وین آمده هرگاه تهدیدی صورت گیرد آن معاهده بی اعتبار خواهد بود و از مذاکره کنندگان می‌خواهیم زیر شبح تهدید مذاکره نکنند که مذاکره نخواهند کرد.


نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که ما کاری به اوباما، کنگره و سنای آمریکا نداریم، ابراز کرد: آنها هر غلطی که می‌خواهند بکنند، مهم این است که ملت ما راه خود را یافته است و استوار و ثابت قدم در این مسیر خواهد ایستاد.


آمریکا هیچ‌گاه خیرخواه ملت‌ها نبوده


وی با اشاره به آیات قرآن یکی از ویژگی های فرعونیان را تفرقه بینداز و حکومت کن ذکر کرد و افزود:‌ طرح اخیر آمریکایی‌ها برای عراق مبنی بر تشکیل سه دولت؛ شیعه، سنی و کرد خوابی است که به فضل خدا تعبیر نخواهد شد، هم ملت عراق هم مسؤولان محترم عراق خوب این توطئه را شناخته و در مقابل آن ایستاده‌اند و بدانند عظمت آنها در برابر ایستادگی در مقابل این توطئه شیطانی است.


آیت‌الله خاتمی با تأکید بر این‌که آمریکا در تاریخ خود یک روز خیرخواه ملت‌ها نبوده و نخواهد بود، گفت: آمریکا در پی سلطه بر ملت‌ها است.

 

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به مسأله یمن، بیان کرد: مردم یمن یک خواسته معقول و مشروع دنیا پسند دارند و می‌خواهند بر سرنوشت خود مسلط باشد؛ مردم یمن نمی‌خواهند آمریکا برای آنها تصمیم بگیرد.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که انصار‌الله درپی حاکمیت نبوده و نیست، ابراز کرد: حرف انصار‌الله این است که آمریکا و دول غربی بر ما مسلط نشوند و این خواسته حقی است.


نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: 44 روز است که مردم مظلوم یمن مدام بمباران می‌شوند و قاطعانه ایستاده‌اند.


آل سعود همچون اسرائیل در غزه جنایت می‌کند


وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام در رابطه با یمن، گفت: پیامبر(ص) فرمودند بهترین مردم اهل یمن هستند و من یمنی هستم؛ بنده معتقدم امروز را پیامبر اکرم دیده است و در جایی دیگر می‌فرمایند هر کسی یمنی‌ها را دوست داشته باشد مرا دوست داشته و هر کسی آنها را دشمن داشته باشد مرا دشمن داشته است.


آیت‌الله خاتمی با بیان این‌که یمن نفس در فضای حضرت علی(ع)، مالک اشتر و عمار یاسر کشیده است، ابراز کرد: این ملت به یاری خداوند پیروز و سربلند خواهد بود.


امام جمعه موقت تهران با اشاره به جنایات آل سعود در قتل عام مردم بیگناه و مظلوم و زیرساخت‌‌های یمن، تصریح کرد: شرم بر رژیم جلاد آل سعود که همچون صهیونیست‌ها در غزه عمل می‌کند.


ادامه حیات آل سعود با وحشی گری است


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که دولت عربستان بیش از صد سال است که سرکار آمده، گفت: این دولت کاملا بی ریشه است و انگلیسی‌ها این دولت را سرکار آوردند، ادامه حایتشان با وحشی گری و غارت‌های هولناک بوده است در عربستان، کربلا و نجف موج خون به راه انداختند و تا مرفق دست این ها به خون مسلمانان آغشته است.


نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: دولت سعودی مأموریت اسلام ستیزی دارد در حمله 33 روزه اسرائیل غاصب به جنوب لبنان، حمله 21 روزه به غزه، حمله 8 روزه به غزه و حمله 51 روزه به غزه در تمامی این‌ها در پشت صحنه جنایت این رژیم به اسم اسلامی بوده و همکار صهیونیست‌ها است؛ مردم یمن با جنگ با سعودی در حقیقت با آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی می‌جنگند.


امتحان ننگین سازمان‌های بین‌المللی در اتفاقات یمن


وی با تأکید بر این‌که سازمان‌های بین‌المللی در عرصه یمن امتحان ننگینی پس دادند، اظهار داشت:‌ شورای امنیت به جای حمایت از مظلوم از ظالمان حمایت و بستر تجاوزات دولت جبار سعودی را فراهم کرد.


آیت‌الله خاتمی با بیان این‌که بشریت باید از این سازمان‌ها قطع امید کند و طرح نو دراندازد، افزود: از این عروسک‌های کوکی استکبار دیگر کاری ساخته نیست.


امام جمعه موقت تهران با اشاره به موضع برخی دول به نام اسلامی در اتفاقات یمن، گفت: متأسفانه این دولت‌ها لکه ننگی برای اسلام شده‌اند برخی شریک جنایت و برخی نیز با سکوت در حقیقت از رفتار رژیم سعودی حمایت کردند؛ این کار شما را تاریخ در حافظه خود ضبط خواهد کرد و تردید نکنید روزی مهر و داغ خائن بر پیشانی شما خواهد زد آنچنان که امروز انسان‌ها منصف این داغ خائن الحرمین شریفین را به پیشانی سعودی‌ها زده‌اند.


آل سعود،‌ آل سقوط است


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: آل سعود به یاری خداوند آل سقوط اند آنچنان که نشانه‌های این سقوط را می‌بینیم با هر جنایتی که این جانیان بدتر از نازی‌ها می‌کنند یک گام به طرف سقوط نزدیک شدند.


نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در زلزله سیاسی که در عربستان به وقوع پیوست ما شاهد این موضوع هستیم این وعده قرآن است که باطل از بین رفتنی است.


وی بر ضرورت حمایت از مظلومان یمن تأکید کرد و گفت: هر کاری که در حمایت این مظلومان از دست مسلمانان می‌آید باید انجام دهند و حداقل کار همین است که تظاهرات و اجتماعات با شکوه انجام دهند و این اقدامی که نمازگزاران جمعه در سراسر کشور خواهند داشت حداقل کاری است که در حمایت از مظلومان یمن می‌توان انجام داد./927/پ201/ب4

ارسال نظرات