۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۲۶۳۱۰۲
سردار فضلی:

لطف خدا و امدادهای غیبی خرمشهر را آزاد کرد

خبرگزاری رسا ـ سردار فضلی در همایش فاتحان خرمشهر با بیان این‌که امام خمینی(ره) آزادسازی خرمشهر را فتح ارزش های اسلامی دانستند، گفت: لطف خدا و امدادهای غیبی خرمشهر را آزاد کرد.
سردار فضلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار علی فضلی فرمانده قرارگاه راهیان نور در همایش فاتحان خرمشهر که عصر روزگذشته در باغ موزه دفاع مقدس برگزارشد، گفت: طرح آزاد سازی خرمشهر از 10 اردیبهشت سال 61 آغاز شد.

 

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک منطقه خرمشهر اظهار داشت: کرخه، کارون، هور الهویزه و هور العظیم چهار مانع جغرافیایی این منطقه بود.

 

فرمانده قرارگاه راهیان نور با اشاره به حضور نیروهای بعث عراق و تجهیزات نظامی آنها در خرمشهر عنوان کرد: هفت لشکر دشمن و نیمی از ادوات و تجهیزات نظامی آنها در این منطقه بود.

 

سردار فضلی با اشاره به حضور نیروهای سپاه، ارتش و نیرو های مردمی در آزاد سازی خرمشهر خاطرنشان کرد: چهار قرارگاه فتح، نصر، قدس و فجر در آزاد سازی خرمشهر حضور داشتند.

 

وی با بیان اینکه از 135 گردان ، 45 گردان مربوط به ارتش، 90 گردان نیروی بسیج بود، عنوان کرد: این هنر امام (ره) بود که همه مردم را در خدمت آرمان های انقلاب گرفت.

 

فرمانده قرارگاه راهیان نور با اشاره به اینکه طرح آزاد سازی خرمشهر در چهار مرحله انجام گرفت، بیان کرد: عبور از رودخانه کارون، رسیدن به جاده اهواز که تا 100 کیلومتر در اشغال دشمن بود، عبور از ساحل اروند از جمله مراحل آزادی سازی خرمشهر بود.

 

سردار فضلی به مشکلات پیش رو برای آزاد سازی خرمشهر و رملی بودن خاک فکه اشاره کرد و اظهار داشت: انگیزه رزمندگان اسلام بود که دشواری ها را برای رسیدن به پیروزی یکی بعد از دیگری تحمل می کردند.

 

وی با بیان اینکه دشمن همه نوع تمهیدات را برای برای حضور در خرمشهر را اجرا کرده بود، خاطرنشان کرد: فرزندان امام خمینی(ره) با توکل به خدا در منطقه آماده نبرد با رژیم بعث عراق شدند.

 

فرمانده قرارگاه راهیان نور در پایان صحبت های خود با بیان اینکه امام خمینی(ره) 33 سال پیش نوید بیداری اسلامی را داده بود، عنوان کرد: امام خمینی(ره) آزادسازی خرمشهر را فتح ارزش های اسلامی دانستند./818/پ202/ب4

ارسال نظرات