۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۲۶۷۲۶۸
رییس جمهور در جمع علما و روحانیان خراسان شمالی:

افراط و تفریط نتیجه ای جز شکست ندارد/ اعتدال، در توزیع اعتبارات و ثروت بین روستا و شهر رعایت شود

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور با تأکید بر اعتدال و میانه روی در حوزه های مختلف، گفت: افراط و تفریط در همه حوزه ها نتیجه ای جز پشیمانی و شکست نخواهد داشت.
رييس جمهور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور عصر یکشنبه در جمع علما و روحانیان، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و نخبگان استان خراسان شمالی، با بیان این که انقلاب اسلامی ایران با اعتدال و میانه روی به پیش رفت و به پیروزی رسید، اظهار کرد: به طور کلی امام خمینی(ره) به عنوان بنیان گذار انقلاب و نظام اسلامی هیچ گاه خشونت و تندروی را نمی پسندیدند.

 

وی ادامه داد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی برخی افراد از امام(ره) خواستند تا با نیروهای مسلح رژیم سابق برخورد شود اما بنیان گذار نظام جمهوری اسلامی این رویه را نپذیرفتند چرا که سیاست امام راحل جذب حداکثری و دفع حداقلی بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که امام خمینی(ره) جز عده‌ اندکی که در دادگاه محاکمه شدند کسی را دفع نکرد و در مقابل بسیاری را به اسلام و انقلاب جذب کرد، افزود: پاسخ امام(ره) گل در برابر گلوله بود که راه اعتدال بود و امروز نیز این راه از سوی دولت تدبیر و امید طی می شود.

 

وی با اشاره به این که امام راحل، جمهوری اسلامی را در برابر خلافت اسلامی برگزید، اضافه کرد: بنیان گذار انقلاب اسلامی با بینش، شجاعت و آینده‌نگری فوق‌العاده‌ای که داشت راه اعتدال و میانه روی را برگزید و با این فکر، بینش و اعتدال، قلب‌های بسیاری را تسخیر کرد.

 

رییس جمهور با بیان این که اساساً امام با افراط مخالف و راه میانه و اعتدال را انتخاب کرده بود به همین دلیل نیز هیچ ‌گاه دفاع ما در طول هشت سال جنگ تحمیلی، دفاعی مقدس و اخلاقی بود، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمن بعثی هر روز شهرهای ما از جمله دزفول را با موشک مورد هدف قرار می‌داد، امام اجازه تلافی در کشور عراق را نمی‌داد آن هم در حالی که ما با آن همه هواپیما می‌توانستیم شهرهای عراق را بزنیم.

 

وی با بیان این که در هیچ کجای دنیا این اندازه اخلاق در جنگ و دفاع مشاهده نشده است، اضافه کرد: ما در انقلاب‌ و دفاع مقدس‌ اعتدال را برگزیدیم و امروز هم باید اعتدال را ادامه دهیم.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین روحانی افراط و تفریط در هیچ کار و حوزه ای جواب نمی دهد چرا که در طول تاریخ هر جا افراط و تفریط بوده مردم ضرر کرده اند و نتیجه ای نیز جز شکست نداشته است.

 

وی با بیان این که در همین راستا می بایست در توزیع اعتبارات بین استان‌ها نیز اعتدال را مراعات کنیم، تصریح کرد: باید در توزیع اعتبارات و ثروت بین روستا و شهر اعتدال رعایت شود چرا که نتیجه عدم رعایت اعتدال در این بخش، گسترش حاشیه نشینی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تأکید بر این که باید اعتدال در بین بانوان و آقایان نیز رعایت شود، تصریح کرد: لازم است در فرصت ها بین بانوان و آقایان اعتدال وجود داشته باشد چرا که از نظر ما مرد و زن هر دو مخلوق خداوند بوده و از نظر مقام و جایگاه نیز مرد و یا زن بودن مهم نیست بلکه ایثار و فداکاری، تقوا، علم و پاکدامنی اهمیت دارد.

 

وی همچنین با تأکید بر پرهیز از خشونت در جامعه، خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم در جامعه ما خشونت رواج یابد چرا که در جامعه اسلامی همه باید به حریم ها احترام گذاشته و حرمت یکدیگر را حفظ کنند.

 

رییس جمهور با بیان این که احزاب و جناح ها و دارندگان تفکرات سیاسی مختلف دارای حریم هستند، تصریح کرد: باید حرمت نیروهای سیاسی و بزرگان از سوی افراد رعایت شود چرا که هر جا حریم و حرمت ها شکسته شود بدون شک همه ضرر خواهند کرد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات