۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۲۶۸۹۹۸
استاد حوزه و دانشگاه:

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند اقدام عملی آحاد جامعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که متأسفانه اقتصاد مقاومتی تنها در شعار باقی مانده است، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند اقدام عملی است.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در سلسله نشست های اخلاق در خانواده که در بخش دابودشت برگزار شد، افزود: تربیت عامل رشد بدنی و وسیله ای جهت پرورش عضوی مفید و موثر برای جامعه خود و جامعه انسانی است.


وی با بیان این که تربیت برکات و ثمرات بسیاری دارد که باید به آن توجه شود، بیان داشت: تلاش ما باید در این راستا باشد تا خانه و خانواده ای تشکیل شود که از آن مدیران کشور تربیت شوند.


استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: ایجاد روح خیرخواهی برای جمع، سازش به هنگام ضرورت ، آشنایی به وضع خود و جامعه ، همدردی و تعاون و تفاهم از راه تربیت امکان پذیر است.


حجت الاسلام تقی زاده افزود: تربیت آدمی را به وظایفی که در قبال جامعه خود دارد و نیز حقوقی که او بر گردن اجتماع دارد آگاه می کند که باید اهتمامی شایسته در این عرصه وجود داشته باشد.


امام جمعه دابو و دشت سر ادامه داد: پرورش فردی که مولد به معنای اعم کلمه باشد و بتواند به رفع نیازمندی های خویش اقدام کرده و دارای تطابق و سازگاری شغلی باشد کمال ضرورت را دارد و این از راه تربیت امکان پذیر است.


استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تربیت عامل رشد اقتصادی از دیدهای متعدد است، گفت: یک مدیر اقتصاد دانی که بتواند در سخت ترین برهه از زمان این همه سخن از اقتصاد مقاومتی است چرا متاسفانه فقط در بیان سخن بوده و در مرحله عمل نیست که باید اهتمامی شایسته در راستای تحقق و عملی کردن آن وجود داشته باشد.


وی تصریح کرد: نتوانستیم در مبانی تربیتی مان با بهره گیری از آیات نورانی قران که حقیقتاً یک مدرسه فکری است که می توانیم از آن بهره گیریم و هر مدیر لایق و با کفایتی را تربیت کنیم.


حجت الاسلام تقی زاده ادامه داد: تربیت اندیشه و فکر سبب می شود تا آن مسیر را پیدا کنیم و همه این ها از برکت حضور در ساحت مقدس خداوند متعال به دست می آید.


 استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که در عرصه سیاسی نیز تربیت مفید است که انسانی را می پروراند تا آگاه و بصیر باشد، افزود: امروز هر فردی در اجتماع باید مسیر آگاهی را داشته و مسائل روز را بداند که اگر نداند خطر در بیخ گوش مان است.


امام جمعه دابو و دشت سر خاطرنشان کرد: امروز تفکر داعش در منطقه ،  تفکر اسلام آمریکایی و تفکر تشیع انگلیسی وجود دارد که می خواهد ما را از آن حرمتی که در میسر تبعیت از دستور خداوند منان و رسول گرامی اسلام است جدا کند.


وی با تاکید بر این که اگر قرار است صلح و سازشی باشد باید براساس عزت صورت گیرد، گفت: اگر قرار است نرمش قهرمانانه ای مطابق با منویات ولی امر مسلمین باشد در این مسیر بوده و جریانات و نظامات سیاسی مطلع باشند که تربیت می تواند در فرد اندیشه سیاسی روح عدالت را ایجاد کند.


امام جمعه دابو و دشت سر تصریح کرد: تجارب نسل از طریق تربیت سبب شکوفا شدن فرهنگ اسلام ناب محمدی که به عنوان یک فرهنگ اصیل بوده می شود و از طریق تربیت می توان تجارب نسل گذشته را به نسل نو منتقل ساخت و میراث فرهنگی خود را حفظ و نگهداری کرد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات