۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۲۷۹۱۸۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران:

رسانه ها ظرفیتی ارزشمند در جهت رشد و بالندگی جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر این که خبرنگاران اخلاق رسانه ای را به صورتی ارزنده رعایت کرده و تلاش کنند تا هر روز بهتر از دیروز باشیم، گفت: خبرنگاران ظرفیت ارزشمندی در مسیر پیشرفت و توسعه هستند که باید از آن ها به درستی بهره گیری شود.
مدير کل فرهنگ و ارشاد مازندران

احد جاودانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با گرامی داشت فرا رسیدن روز خبرنگار و تبریک این روز به فعالان عرصه خبر و رسانه، گفت: ابتکار بسیاری خوبی امسال در استان مازندران صورت گرفت و با تشکیل ستادی برنامه های بزرگداشت روز خبرنگار در غالب هفته رسانه برگزار شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به برنامه های هفته رسانه در استان، افزود: دیدار با ائمه جمعه و مسؤولان شهرهای استان، دیدار با خانواده های معظم شهدا و جانبازان رسانه، غبارروبی و عطرافشانی مزارمطهر شهدا، برگزاری آیین بزرگداشت روز خبرنگار و دیگر برنامه ها در دستور کار قرار داشته است.

 

جاودانی تصریح کرد: شهید تبریزی از شهدای استان به عنوان شهید شاخص رسانه مازندران انتخاب که تمبر این شهید گرانقدر در مراسم استانی بزرگداشت خبرنگاران در شهرستان ساری رونمایی شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر این که شهدای گرانقدر نظام اسلامی با همه توان در راستای عزت و عظمت نظام اسلامی گام برداشتند ادامه داد: آیین استقبال و تکریم از شهدای غواص و خط شکن در شهرهای استان مازندران در حال برگزاری است و اصحاب رسانه و خبرنگاران به نحوی شایسته در این برنامه ها که همزمان با هفته رسانه شده است حضور دارند.

 

وی با اشاره به این که خبرنگاران از افراد فعال جامعه هستند که در راستای آگاهی بخشی در راستای توسعه و آبادانی قدم برمی دارند، خاطرنشان کرد: خبرنگاری حرفه مقدس و ارزشمندی است که از مقام والایی برخوردار است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که همدلی و هم افزایی زمینه ساز توسعه فعالیت های فرهنگی و رسانه ای می شود که باید از آن بهره گیری کنیم تصریح کرد: باید با وحدت و همدلی در کنار هم بوده تا بتوانیم کارهای بزرگ تری را انجام دهیم.

 

جاودانی با اشاره به این که رسانه های ما فعال بوده و به نحو گرانقدری به ارائه اخبار می پردازند، بیان داشت: بعضی از مشکلات حوزه رسانه کلی است که امیدواریم با مشارکت اصحاب رسانه غنای بیشتری به فعالیت های رسانه ای دهیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر این که خبرنگاران اخلاق رسانه ای را به صورتی ارزنده رعایت کرده و تلاش کنند تا هر روز بهتر از دیروز باشیم ادامه داد: خبرنگاران ظرفیت ارزشمندی در مسیر پیشرفت و توسعه هستند که باید از آن ها به درستی بهره گیری شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در حوزه نقد باید دقت های لازم صورت گرفته و مرز میان نقد و تضعیف رعایت شود که اصحاب رسانه و خبرنگاران با اطلاعات لازم به نقد بپردازند.

 

جاودانی با بیان این که رسانه ها نقش بسزایی در توسعه داشته و می توانند اثرگذار باشند، گفت: مدیران نباید از نقد اصحاب رسانه و خبرنگاران هراس داشته و کسی نقدی می پذیرد باید پاسخگو باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: مدیری که کارش را درست انجام داده و اعتماد به خود دارد نباید از نقد دیگران نگران باشد که مدیران باید تلاش کرده تا نقدپذیری خود را گسترش دهند./1314/ت303/ب1

ارسال نظرات