۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۲۸۲۳۶۹
نماینده مردم تهران در مجلس:

در اقتصاد نباید چشم ما به خارج از کشور باشد/ در بررسی برجام ساده اندیش نیستیم

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی گفت: اگر در حین مذاکرات چشم ما به این بوده باشد که روابط ما با دولت‌های تحریم‌کننده بهبود پیدا کند اقتصاد ما هم بهبود پیدا می‌کند این تفکر غلط است نگاه ما باید به ظرفیت‌های درونی کشور، نخبگان، جوانان تحصل‌کرده باشد.
مصباحي مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام  غلامرضا مصباحی‌مقدم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در همایش آب یا سراب گفتمان اقتصاد مقاومتی یا اقتصاد عاریتی که در مجتمع فرهنگی 5 آذر برگزار شد، گفت: امرورز بسیاری از کالاهای تولید داخلی به نام خارجی به بازار عرضه می‌شود نوعی فرهنگ غلط به خانواده‌های القاء کرده که کالای خارجی بهتر است اگر چه چینی باشد.

 

وی افزود: کالاهای خارجی برای مردم پز اجتماعی دارد به خصوص که آمریکایی یا اروپایی باشد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروز شرکت‌های اروپایی در ایران دنبال بازار مصرف هستند ایران 80 میلیون جمعیت دارد در حالی که 10 کشور اروپایی را هم کنار هم بگذارید 80 میلیون نمی‌شوند.

 

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم اظهار داشت: امروز تولید‌کننده داخلی حتی در بخش فنی تولید نفت، گاز و بهینه‌سازی مصرف دارد اما مصرف کننده خرید نمی‌کند و این اشکال متوجه مسؤولان است.

 

وی افزود: خطاب اقتصاد مقاومتی به دولتمردان و مردم است دولتمردان در خریدهای دولتی و شخصی باید تولیدات داخلی را خرید کنند، یکی از مسؤولان که باید از ایشان تقدیر و تشکر شود وزیر بهداشت است که دستور داده تا تولیدات خارجی در بخش بهداشت خرید نشود همه وزرا و مردم نیز باید این خط را دنبال کنند این عمل آثار و برکات زیادی برای کشور خواهد داشت.

 

عضو فراکسیون اصول‌گرایان اظهار داشت: ما را تهدید می‌کنند که اگر به برجام عمل نکنید مجدد تحریم‌ها برمی‌گردد ما باید کاری کنیم که دشمن را در این تحریم‌ها مایوس کنیم.

 

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز بیان داشت: استراتژی ما در مذاکرات بر پیشروی است، مذاکراتی که ایران با 5+1 انجام داده در راستای تعبیر حضرت آقا نرمش قهرمانانه بدون فراموش کردن اهداف خود بوده است که بلافاصله بعد از مطرح شدن برجام حضرت آقا فرمودند که نباید در مساله‌ای جز هسته‌ای وارد شوند.

 

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم با اشاره به نفوذ سیاسی دشمن گفت: آمریکا همچنان مستکبر است و نقشه تفرقه بین مسلمانان دارد به دلیل عجز به مذاکره نیامده بلکه به خاطر فهم شرایط آمده دانسته که نمی‌تواند با جنگ به مقابله با ما بپردازد به همین دلیل تلاش می‌کند از طریق مذاکرات ما را از پای درآرود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد: سرمایه‌گذاری مک دونالد در ایران نماد حاکمیت آمریکا در ایران و احمقانه است زیرا شرایط برای رفاقت با آمریکا فراهم نیست، آنها اراده عادی‌سازی روابط با ایران ندارند بلکه قصد ایجاد توطئه دارند.

 

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: اگر در حین مذاکرات چشم ما به این بوده باشد که روابط ما با دولت‌های تحریم‌کننده بهبود پیدا کند اقتصاد ما هم بهبود پیدا می‌کند این تفکر غلط است نگاه ما باید به ظرفیت‌های درونی کشور، نخبگان، جوانان تحصل‌کرده باشد.

 

عضو فراکسیون اصول‌گرایان بیان داشت: کسی در مذاکرات مقام معظم رهبری را تحت فشار قرار نداده بلکه ورود به این مذاکرات تدبیر خود آقا است و در دوره احمدی‌نژاد بوده است.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری با قدرت وارد حمایت از مذاکره‌کننده‌گان شده آنها را مومن، متدین و غیور خوانده و فرمودند باید نتیجه از طریق قانونی رسیدگی و طی شود ایشان اعلام موافقت یا مخالفت نکردند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مسیر قانونی نیز باید از طریق شورای عالی امنیت ملی و توسط مجلس تایید شود الان در دستور کار مجلس است که هنوز نتیجه را اعلام نکرده است.

 

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم افزود: مجلس با دقت و عالمانه روی این مساله کار می‌کند در خارج مجلس نیز  صاحب‌نظران کار می‌کنند دست ما خالی نیست ساده‌اندیش هم نیستیم بدون چشم‌پوشی در چهارچوب خطوط قرمز به دستاورد هسته‌ای توجه می‌شود./807/پ202/ش

ارسال نظرات