۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۲۸۴۱۱۶
افتخاری:

علم سکولار توان تامین دنیای بشر را نیز نداشته است

خبرگزاری رسا ـ رییس فراکسیون قران و عترت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فعالیت های قرانی بستر هدایت انسان هاست گفت: قرآن کریم منبعی است که هدایتگر انسانهاست یعنی راهی که همه بشریت دنبال آن است، اما گاهی افراد به جای راه به بیراهه می‌روند.
اختتاميه سي هفتمين

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا،  لاله افتخاری، رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شکوفه ها که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد با اشاره  به اینکه فعالیت های قرانی بستر هدایت انسان هاست گفت: قرآن کریم منبعی است که هدایتگر انسانهاست یعنی راهی که همه بشریت دنبال آن است، اما گاهی افراد به جای راه به بیراهه می‌روند.

 

افتخاری افزود: امروز در جمع کسانی هستیم که در ابتدای راه هستند و آینده‌سازان نظام خواهند بود؛ چرا که از همان ابتدا در محضر قرآن کریم زانو زده‌اند و قرآن نیز، بر آنها منت گذاشته است که امروز در اینجا هستند و قرآن می‌خوانند.

 

وی در ادامه گفت: البته سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در عرصه گسترش فرهنگ قرآنی گام‌های ارزشمندی برداشته است و مصوبه خوبی که اخیرا در ستاد عالی مسابقات صورت گرفته است نیز اتفاق بسیار مبارکی است که طبق این مصوبه از سال آینده ظرفیت‌ها و نشاط در مسابقات قرآن دانش‌آموزی و شکوفه‌ها تجمیع می‌شود و این تجمیع به کیفیت بخشی فعالیت‌ها کمک می‌کند تا فعالیت‌های قرآنی با کیفیت بیشتری انجام شود.


افتخاری با بیان این که کودکان و نوجوانان استعداد خوبی برای فراگیری قرآن دارند، تصریح کرد: قطعاً اگر مدیر آینده این مملکت از کودکی با قرآن تربیت شود و از زاویه دید قرآن و اهل بیت به زندگی، مسوولیت، مدیریت، گرفتن یا تحویل دادن پست و نجات مردم نگاه کند، مدیر موفقی خواهد شد، اما با علم سکولار نمی‌توان مدیری موفق تربیت کرد.


رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی افزود: با نگاه به جریاناتی که امروزه در آمریکا و اروپا می‌گذرد، می‌بینیم که با همه پیشرفت‌های علمی و امکاناتی که داشته‌اند و هم‌چنین دست‌اندازی به منابع انسانی و زیرزمینی و ثروت‌های دنیا، این علم سکولار نتوانسته راه به جایی ببرد و حتی دنیای آن‌ها را هم نتوانسته به ساحلی امن برساند.

 

وی با بیان اینکه توانمندی دانش‌آموزان با شکوفه‌ها باید تجمیع شود ادامه داد: ما در مجلس شورای اسلامی فایل خاصی را برای کسانی که در آغاز راهند و نوآموز هستند و به اصطلاح روایات به فطرت نزدیکتر هستند باز کرده‌ایم تا حمایت‌های خوبی از این آینده‌سازان صورت گیرد.

 

رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس ادامه داد: ما در فراکسیون قرآن و عترت مجلس حمایت از فعالیت‌های قرآنی را داریم و اگر کمک دیگری نیاز باشد در جهت قانون‌گذاری حمایت می‌کنیم. امیدواریم گام‌هایی که از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی برداشته می‌شود مؤثرتر باشد.

 

وی در ادامه گفت: همچنین در پایش دستگاه‌های قرآنی، تلاش ما بر این است که ارزیابی خوبی از فعالیت‌های قرآنی در کشور داشته باشیم و کمک کنیم تا بحث جوانان و نوجوانان در فعالیت‌های قرآنی آنها از جایگاه خاصی برخوردار شود.

 

افتخاری افزود: تلاش همه ما باید بر این باشد که در جهت گسترش قرآن گام برداریم و منویات مقام معظم رهبری در زمینه انس با قرآن، تدبر در قرآن، آشنایی با قرآن و تربیت 10 میلیون حافظ قرآن قدم برداریم./817/پ202/ج

ارسال نظرات