۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۲۸۶۷۹۹
حجت‌الاسلام ماندگاری:

نباید به شفاعت اولیای الهی اکتفا کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام ماندگاری با بیان این‌که تمامی انبیاء و امامان(ع) شیعیان را شفاعت می‌کنند، گفت: نباید تنها به شفاعت اولیای الهی تکیه کرد.
حجت الاسلام ماندگاري حجت الاسلام ماندگاري

حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری، مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا در حاشیه دوره تربیتی اندیشه‌های آسمانی در مشهد مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با بیان این‌که مومنان نباید مرتکب گناه شده و تنها به توبه دلخوش کنند، گفت: دشمنان می‌خواهند توفیق مسلمانی و ایمان را از ملت ایران بگیرند و نمی‌خواهند مردم سعادت شنیدن سخنان حق را داشته باشند.

وی افزود: دشمن با روش‌های مختلف همانند موسیقی و برنامه‌های عجیب و فضاهای مجازی سعی در آسیب زدن به معنویات و ایمان مردم دارند.

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این‌که دنیا مدرسه است و زنگ تفریح هم دارد، اظهار کرد: اگر فکر کنیم این عالم کلاس درس است؛ قرار نیست تنها به فکر زنگ تفریح باشیم در حالی که به امور دینی و معنویت هم باید توجه کنیم.

حجت‌الاسلام ماندگاری با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) که فرمودند: «در دنیا آذوقه بردارید چون در برزخ آذوقه وجود ندارد»، تصریح کرد: آیت‌الله مجتهدی تهرانی می‌گوید در برزخ امام رضا(ع) هم نمی‌توانند برای ما کاری انجام دهند و مسلمانان باید برای خود توشه راه بردارند.

وی اهل بیت(ع) را حامی و شفاعت کننده مسلمانان دانست و گفت: اولیای الهی تاکید می‌کنند ای شیعیان، ما از برزخ شما می‌ترسیم؛ حضرت محمد(ص) و تمامی انبیاء و امامان(ع) شیعیان را شفاعت می‌کنند اما متکی شدن به شفاعت آن‌ها کافی نیست و ما باید خودمان به فکر اعمالی که انجام می‌دهیم؛ باشیم.

این کارشناس مذهبی با بیان این‌که تنها با اعمال نیک و انجام واجبات می‌توانیم توشه برای برزخ برداریم، تصریح کرد: در قرآن کریم می‌فرماید که واجبات را رعایت کنید؛ حضرت علی(ع) در تمام عمر عبادت کردند اما می‌فرمودند که خدایا توشه من کم است.

حجت‌الاسلام ماندگاری با اشاره به این‌که دغدغه ما باید انجام واجبات باشد، خاطرنشان کرد: البته نباید تنها به انجام واجبات اکتفا کنیم بلکه باید در عمل به مستحبات نیز کوشا باشیم. شخصی از پیامبر اکرم(ص) سوال کردند که یا رسول الله ما در بهشت با انجام کارهای نیک درخت‌های بسیاری کاشته‌ایم پیامبر در جواب فرمودند که مراقب باش با گناه درختان را نسوزانی.

وی یادآور شد: باید انجام واجبات را در تمام روزها و لحظه‌های زندگی انجام دهیم همان طور که به تغذیه خود اهمیت می‌دهیم باید به نماز هم اهمیت دهیم. شهید عباس بابایی از سربازان و فرماندهان برجسته و باتقوا بود، زمانی که ایشان در آمریکا دوره آموزشی خلبانی را می‌گذراندند با حضور در اتاق ژنرال آمریکایی به نماز ایستادند و همین اخلاص و توسل شهید بابایی بود که شهادت ایشان را در روز عید قربان رقم زد.

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا با تاکید بر این‌که نماز اول وقت بسیار اهمیت دارد، اظهار کرد: شهید صیاد شیرازی زمانی که با خانواده خود در بیابان گرفتار شده بودند در آن شرایط سخت و بحرانی شروع به نماز خواندن کردند؛ نباید در دنیا تنها به خوش‌گذرانی بپردازیم و منتظر این باشیم که بعد از مرگ فرزندانمان خیرات و نماز قضاهای ما را به جا می‌آورند.

این مسؤول اضافه کرد: دشمن امروز در سرتاسر دنیا به دنبال گسترش شرک و بی‌ایمانی است و از تمام فرصت‌ها برای ضربه زدن به زنان و دختران مسلمان استفاده می‌کند؛ مردم باید بدانند انجام واجبات و ترک محرمات یکی از راه‌های رسیدن به سعادت است.

حجت‌الاسلام ماندگاری در پایان گفت: نباید فرصت‌ها را از دست دهیم و از هر زمانی برای انجام واجبات استفاده کنیم چراکه موجب نزدیکی به خدا می‌شود و دشمن نمی‌تواند به اهداف خود برسد./838/302/ب3

ارسال نظرات