۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۳۰۵۰۳۷

همکاری ایران با سازمان آیسسکو موثر اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل سازمان اسلامی آموزشی ، علمی و فرهنگی (آیسسکو) همکاری های جمهوری اسلامی ایران با این سازمان را موثر اعلام کرد.
آيسسکو

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالعزیز التویجری مدیر کل سازمان آیسیسکو در دیدار با علی اصغرفانی وزیر آموزش و پرورش در باکو از سطح روابط و همکاری های سازمان آیسسکو و جمهوری اسلامی ایران ابراز خرسندی کرد.


در این دیدار که در حاشیه برگزاری دوازدهمین اجلاس دو روزه کنفرانس عمومی سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی کشورهای اسلامی در باکو انجام شد، التویجری از بروز اختلاف در میان کشورهای مسلمان ابراز نگرانی کرد و افزود: در سایه گفتمان اعتدال باید ریشه اختلاف در امت اسلامی خشک شود.


وی خطر افراط گرایی و تروریسم را یک آسیب جدی برای جامعه بشریت دانست و گفت: از اهداف مهم فرهنگی و آموزشی شورای اجرایی سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی کشورهای اسلامی مقابله با تندروی و خروج از اعتدال است.


مدیر کل آیسسکو ابراز امیدواری کرد که دفتر این سازمان بین المللی در تهران بتواند نقش موثری در تقویت بیش از پیش همکاری های منطقه ای این سازمان داشته باشد.


در این دیدار که محسن پاک آیین سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان و خلیل الله بابالو قائم مقام وزیر و رییس مرکز امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش نیز حضور داشتند، لی اصغر فانی اراده جدی ایران برای تداوم همکاری های علمی، آموزشی و فرهنگی با آیسسکو را یادآور شد و گفت: دولت تدبیر و اعتدال به دنبال استقرار برادری و مودت در میان کشورهای اسلامی است.


وی مذاکره برای دستیابی به تفاهم و اتفاق نظر را یکی از سیاست های ایران دانست و با اشاره به موفقیت کشورمان در موضوع برجام افزود: پرهیز از جنگ و حل مشکلات از طریق مذاکره و بصورت مسالمت آمیز می تواند الگوی خوبی برای جهان اسلام باشد.


علی اصغرفانی با دعوت از مدیرکل سازمان بین المللی آیسسکو جهت سفر به ایران، ابراز امیدواری کرد که این سفر به تقویت مناسبات تهران و آیسسکو کمک کند./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات